Dilluns, 26 de gener de 2009

Esperança Marí: “La col·laboració en la recepció de canals de televisió s’ha d’estendre al Canal 33, 3.24 i les dues cadenes de Televisió del País Valencià”

Esperança Marí, diputada d’Esquerra dins la coalició Eivissa pel Canvi, ha valorat el conveni de col·laboració entre el govern de les Illes Balears i el govern de la Generalitat de Catalunya per a la recepció recíproca de canals de televisió en els territoris respectius i per a la cooperació en matèria audiovisual com “un primer pas positiu, perquè garanteix la recepció de TV3 a les Balears i d’IB3 a Catalunya, a través de la TDT”. Així mateix, la diputada ha considerat “un pas endavant la cooperació per establir un espai comunicacional català”. Tot i això, Esperança Marí ha considerat que “la col.laboració en la recepció de canals de televisió s’ha d’estendre al Canal 33, al 3.24 i a les dues cadenes de televisió del País Valencià, Canal 9 i Punt 2”. Segons Marí, “això no planteja cap problema si es posa en marxa, tan aviat com sigui possible, el segon multiplex autonòmic” i ha considerat que “s’ha d’anar de pressa, perquè, mentrestant, ens trobarem que amb l’arribada de la TDT baixarà l’oferta televisiva en llengua catalana a les nostres illes, i això és del tot inacceptable”.

Finalment, la diputada eivissenca ha mostrat la seva sorpresa per “les facilitats amb què tots els canals en llengua castellana aconsegueixen el seu espai dins la TDT i les dificultats i tedioses negociacions que fan falta perquè es puguin veure els canals en llengua catalana”.

Esperança Marí