Dimarts, 31 de març de 2009

Esquerra-Alcoi denuncia la utilització partidista del l'Hotel de la Font Roja i insisteix en la participació dels veïns en el projecte

Esquerra-Alcoi ha polsat els últims dies l'opinió pública i institucional sobre el projecte per a construir un hotel al paratge natural de la Font Roja. El secretari de finances, Claudi Sempere, va assistir a la reunió de la plataforma “Fora l'hotel de la Font Roja” de què també forma part la formació independentista. Allí es va donar a conèixer l'informe que l'empresa Pangea està fent, a partir d'entrevistes fetes a diferents col·lectius de la ciutat, sobre l'opinió que els veïns tenen del projecte. A parer de Sempere, aquest informe no és objectiu i no pot representar una veu unànime, ja que "ha estat encarregat per la Diputació, que en tot moment ha mostrat la seua actitud favorable a la construcció de l'hotel, passe el que passe", explica Sempere.

A més, el president d'Esquerra-Alcoi, Josep Cortés, va poder participar en la reunió pública que va fer el Consell Rector del Parc de la Font Roja, al qual es van aplegar representats de la Generalitat, la Diputació, el director el Parc, regidors del PP d'Alcoi i els representants dels caçadors i dels propietaris dels masos del terreny. Cortés ha mostrat la seua indignació pel projecte que es va presentar: un hotel de dos plantes amb capacitat per a 30 habitacions i tres aparcaments. "És increïble que no s'adonen del greu impacte mediambiental que la construcció suposarà per al paratge, amb les excavacions, la destrucció de flora i fauna, la contaminació pel trànsit de vehicles... i sense donar cap explicació sobre com aconseguiran pujar l'aigua que fa falta", denuncia Cortés. El dirigent republicà també es queixa de "l'actitud prepotent" dels representats polítics que es van negar a respondre a qüestions sobre les empreses que es faran càrrec de la gestió de l'hotel o sobre la implicació del consistori en el projecte.

Josep Cortés