Dilluns, 1 de maig de 2006

Esquerra assegura en la celebració del Primer de Maig que l’Estatut queda curt en drets laborals

Els diputats al Parlament Carme Capdevila i Oriol Amorós, el president del Fòrum Sindical, Manel Camarasa, i el portaveu nacional de les JERC, Pere Aragonès, han commemorat el Primer de Maig amb una ofrena floral davant el monument al republicà Francesc Layret. Els representants d’Esquerra han llegit un manifest en què han expressat el seu malestar perquè l'Estatut "no serà una oportunitat suficient per avançar cap a un major autogovern" i perquè "resta lluny de ser una vertadera eina de benestar".

El nou Estatut de Catalunya queda curt en matèria de drets laborals, perquè estan estretament lligats als drets nacionals. En aquest sentit, en el manifest s’ha reclamat la incorporació en els convenis col·lectius dels treballadors catalans l'IPC de Catalunya amb la consigna 'Prou a la pèrdua de poder adquisitiu'.

Pere Aragonès ha recordat que un cinquanta per cent dels accidents laborals es produeixen entre joves treballadors menors de vint-i-cinc anys i molts d'ells acaben en mort. "Un any més, la sinistralitat laboral és la xacra més clara que hem de denunciar aquest Primer de Maig". Aragonès també ha criticat els alts índexs de temporalitat que hi ha en el mercat laboral juntament amb la precarietat, "les dues paraules fatídiques" que any rere any marquen la commemoració del Dia del Treballador.

L'acte ha acabat amb el cant dels Segadors. Després, els representants republicans s'han unit a la manifestació unitària de l'1 de maig, que ha recorregut la Via Laietana, des de la ronda Sant Pere fins a la plaça de la Catedral.

Carod anuncia que el seu partit no s'oposarà a ampliar la jornada electoral del referèndum per l'Estatut

El president d'Esquerra, Josep-Lluís Carod-Rovira, ha explicat que el seu partit no s'oposarà als horaris de votació en el referèndum per l'Estatut que estudia el Govern: "Recolzarem tot allò que posi facilitats perquè la gent expressi la seva opinió". Ha fet aquestes declaracions en el marc d’una visita a la Sènia per inaugurar l’exposicó 'El republicanisme a les Terres de l’Ebre'.

Alhora, Carod es pregunta si aquesta ampliació és conseqüència "que algú ha vist que hi ha poca il·lusió pel text que se sotmet a votació i creu que ampliant el termini per votar tenen més possibilitats". El president s’ha mostrat especialment escèptic amb la proposta d'allargar la votació fins a dos dies: "Sorprèn que algú hagi proposat votar dos dies en lloc d'un. No sabem si és només per l'Estatut o si es pensa estendre a tots els altres referèndums o eleccions".

Pere Aragonès i Manel Camarasa