Divendres, 7 de maig de 2010

Esquerra celebra que el govern espanyol hagi aprovat el reglament que transposa la directiva europea sobre pirotècnia

Esquerra ha valorat positivament que finalment el govern espanyol hagi aprovat el reglament a través del qual es transposa la directiva europea sobre pirotècnia, reivindicació que des de feia anys plantejava l'associacionisme català, i amb el què han de quedar garantides les manifestacions festives tradicionals i populars amb pirotècnia, com ara els correfocs.

El diputat d'Esquerra al Congrés dels Diputats, Joan Tardà, ha recordat que ja fa més d'un any el grup parlamentari va interpel·lar el ministre d'Indústria, Miguel Sebastián, 'reclamant-li que considerés les manifestacions populars catalanes com un patrimoni cultural a salvaguardar i una font d'activitat econòmica' i que Esquerra va criticar l'anterior ministre de cultura, César Antonio Molina, 'per la indiferència amb què havia encarat les manifestacions culturals pròpies dels Països Catalans, com aquelles relacionades amb foc'. Per tot això, el diputat independentista ha celebrat la decisió que ha pres avui el govern espanyol.

Tot i això, Tardà ha lamentat la manera com l'estat francès ha menystingut la salvaguarda del patrimoni festiu amb foc de la Catalunya Nord en 'no modificar gens la transposició de la directiva europea, tal com sí ha fet el govern espanyol a instàncies d'Esquerra i del Govern català'.

Joan Tardà