Dilluns, 5 de gener de 2009

Esquerra defensa l'actuació del govern en la crisi humanitària de Gaza

Un cop més, Esquerra condemna els atacs que està duent a terme el govern Israelià sobre la franja palestina de Gaza i fa una crida a la comunitat internacional per tal que pressioni Israel perquè cessi aquesta ofensiva militar.

El secretari nacional d'Imatge i Comunicació d'Esquerra, Ignasi Llorente, ha recordat que 'no hi ha cap conveni signat entre el Govern de Catalunya i el Govern d'Israel', i que els convenis que s'han propiciat darrerament 'són convenis signats entre empreses catalanes i empreses israelianes'. 'Per tant', ha afirmat, 'totes les crides a trencar convenis són buides de contingut, perquè aquests convenis no existeixen'.

El secretari d'Imatge i Comunicació d'Esquerra ha lamentat 'la desinformació que hi ha hagut aquests darrers dies al voltant d'aquestes crides' però considera 'especialment greu que aquestes provinguin d'alguns partits amb representació parlamentària, quan el que haurien d'estar fent és contribuir a la solució del conflicte'.

'La Generalitat', ha dit Llorente, 'és un dels governs que ha reaccionat més ràpidament i ha estat un dels primers en aprovar una ajuda humanitària', que en el cas català ha estat de 100.000 euros destinats a l'ajut alimentari i sanitari i a l'aixopluc de persones desplaçades pels bombardejos de Gaza. 'El que haurien de fer aquests partits polítics', ha insistit Llorente, 'és ajudar a explicar l'acció de Govern en lloc de generar més confusió'.

Ignasi Llorente