Dilluns, 26 de gener de 2009

Esquerra demana la declaració de zona catastròfica per als municipis afectats pel vendaval d'aquest cap de setmana

En la roda de premsa posterior a la reunió de l'Executiva Nacional d'Esquerra celebrada aquest matí, el Secretari General del partit, Joan Ridao, ha lamentat 'profundament' les víctimes mortals causades pel fort vendaval que ha patit Catalunya aquest cap de setmana, així com ha expressat la 'solidaritat amb els familiars de les víctimes i amb els municipis afectats'.

Ridao ha explicat que el Grup Parlamentari d'Esquerra ja s'ha posat en contacte amb els seus socis per tal de presentar una proposta de resolució conjunta que 'constata la gravetat dels danys causats pel vendaval d'aquest cap de setmana i insta al Govern, tant a atendre les necessitats urgents desfermades pel vendaval com a fer les gestions oportunes per a obtenir la declaració de zona catastròfica, així com la creació d'un fons específic d'ajuts'. De la mateixa manera, aquesta proposta instarà al Govern a netejar els boscos per mirar d'evitar el risc d'incendis que els arbres caiguts podrien provocar el proper estiu.

Finalment i en la mateixa línia, Esquerra instarà al Govern a assegurar el restabliment de la normalitat pel que fa als serveis bàsics, entre ells, el subministrament elèctric, reclamant a les companyies elèctriques que restableixin amb celeritat la normalitat del servei.

Joan Ridao