Dimarts, 23 de setembre de 2008

Esquerra demanarà un compromís per combatre l’homofòbia i els abusos als cossos de seguretat estatals

Arran de la presunta agresió homòfoba patida per Mohamed Essaid per part d’un agent de la policía nacional a Palma i de les agresions que segons Essaid també patí una altra persona a la Comisaria de la Policia Nacional de Palma situada al carrer Ruiz de Alda, Esquerra ha presentat una bateria de preguntes al respecte. El diputat d’Esquerra, Joan Tardà demanarà al Govern de l’Estat si té coneixement d’aquests fets i quines accions té previstes dur a terme l’Executiu espanyol per aclarir els fets. A més, els demanarà “un compromís per a combatre l’homofòbia i els abusos de poder als cossos de seguretat de l’Estat”.

En aquest sentit, el president d’Esquerra-Illes, Joan Lladó ha recordat que “ja són massa vegades que hem d’interpelar el govern per incidents amb els seus cossos de seguretat i no hi ha manera de treure’n l’aigua clara. Ja és ben hora que el govern de l’Estat ens contesti si pensa posar impediments a allò que recull el nou Estatut, que és la creació i el finançament d’un cos policial propi de les Illes Balears”.

Joan Lladó