Dimarts, 26 de setembre de 2017

Esquerra denuncia al Senat que “enfront de la democràcia, l'Estat respon amb repressió i violació dels drets fonamentals"

El grup parlamentari d’Esquerra Republicana a la cambra alta ha exhibit pancartes a l'inici del ple amb el lema "Democràcia"

La senadora d’Esquerra Republicana Laura Castel ha interpel·lat aquest dimarts el govern espanyol sobre la seva resposta repressiva per frenar el referèndum de l’1 d’octubre. “Enfront de la democràcia, responen amb repressió i violació dels drets fonamentals”, ha reblat la republicana a la ministra de Sanitat, Dolors Montserrat. Malgrat això, Castel ha remarcat que “l’1-O els catalans ens aixecarem i votarem, perquè estem convocats, i ho farem a la catalana, és a dir, pacífica, cívica i democràticament”.

Castel ha carregat contra el govern de Rajoy perquè “menteixen quan diuen que organitzar un referèndum no acordat és delicte”. De fet, la senadora ha recordat que el dret d’autodeterminació té cobertura legal en diferents tractats internacionals ratificats per Espanya, com ara la Carta de les Nacions Unides. “No es pot obligar a tot un poble a conviure per la força dins d’un estat, no es pot governar un poble, sense escoltar la seva voluntat”, ha conclòs.

Tanmateix, la senadora Elisenda Pérez ha preguntat al govern espanyol si coneix els motius pels quals gran part de la ciutadania de Catalunya vol independitzar-se.  “Un desig que simplement volen negar i aixafar”, ha denunciat. En aquest sentit, ha defensat que “Catalunya ha intentat ser com és i com volia ser dins de l’Estat espanyol, però hem topat amb un mur d’incomprensió i negació”. “Van perdre a milers de catalans i catalanes, però no vostès sols, ho han fet amb la gran ajuda del PSOE”, ha criticat la republicana, que fou militant del PSC durant més de 12 anys. “Som milers de persones a Catalunya que hem passat de ser federalistes de convicció a ser independentistes de cor”, ha sentenciat.

D’altra banda, el senador Quim Ayats ha reptat al ministre d’Economia, Luis de Guindos, a fer campanya pel no a la independència “si tan convençuts estan que econòmicament seria negatiu per a Catalunya”. “Per què no venen i ho discutim en campanya?”, ha etzibat, tot assegurant que no ho fan perquè “saben que menteixen i tenen por”. El senador republicà ha advertit que “no poden intentar guanyar el referèndum prohibint-ho”. “Votar no és il·legal. El que és il·legal és intervenir la Generalitat de Catalunya com han fet, aplicant l’article 155 i sense portar-ho al Senat”, ha criticat.