Dilluns, 19 de setembre de 2005

Esquerra destaca el descens dels dos partits majoritaris a les eleccions alemanyes

La diputada i secretària de Política Internacional d'ERC, Pilar Dellunde, ha valorat molt positivament els resultats electorals alemanys perquè "ens porten un nou Bundestag, on hi ha més pluralisme, on els partits majoritaris han perdut força i s'han enfortit els partits mitjans i petits". Dellunde ha explicat que en el seu conjunt les forces d'esquerres han guanyat escons (han passat de 308 a 327) i en el cas de Baviera la CSU ha perdut 820.000 vots respecte a les eleccions del 2002.

La diputada ha exposat que "els resultats deixen obert un marge prou ampli per unes negociacions que necessàriament s'hauran de basar a oferir compromisos concrets de cara a la ciutadania per resoldre els problemes econòmics de la societat alemanya", una economia estancada en el segon trimestre d'aquest any, amb un fort atur estructural, especialment greu en els camps de l'est, i amb grans diferències de renda entre els ciutadans i ciutadanes. Dellunde ha afegit que aquests són temes en front dels quals no hi ha solucions màgiques, com les que pretesament havia ofert durant la campanya el ministre de Finances a l'ombra d'Angela Merkel.

Segons Dellunde també seran necessaris compromisos per definir la política exterior i el rol que haurà d'adoptar Alemanya en la nova Unió Europea. També ha manifestat que "el desenllaç de les negociacions pel nou govern alemany serà decisiu per sortir de la situació d'impasse en què es troba actualment la Unió Europea, després de la negativa per part de diferents països al projecte de Constitució Europea, on es podrà reobrir el debat sobre quin model polític és necessari i sobre el finançament de la Unió".

Pilar Dellunde