Divendres, 18 de febrer de 2011

Esquerra es compromet davant el col·lectiu LGBT a impulsar la Llei contra l’homofòbia al Parlament

Una delegació d’Esquerra encapçalada per la portaveu del grup parlamentari, Anna Simó, s’ha reunit aquest matí amb representants d’entitats que formen part del Consell Nacional de Lesbianes, Gais i homes i dones Bisexuals i Transexuals per tractar sobre diferents iniciatives polítiques en defensa dels seus drets. Entre aquestes, destaca l'acord d’impulsar al Parlament de Catalunya la nova Llei de drets de les persones LGBT i contra l’homofòbia, un avantprojecte que ja va treballar el Govern a l’anterior legislatura.

Simó ha anunciat que, en el marc de la Comissió parlamentària d’Igualtat, Esquerra plantejarà recuperar el text de l’Avantprojecte de Llei pels drets de les persones LGBT i contra l’homofòbia. ‘El que hem plantejat a la reunió és revisar l’actual text d’acord amb les entitats que formen part del Consell Nacional LGBT i entrar-lo conjuntament al Parlament amb la majoria de forces parlamentàries’.

‘Ha de ser un projecte avalat pel col.lectiu. L’objectiu ha de ser fer un treball de consens i transversal entre Parlament i societat civil’, ha conclòs Anna Simó.

La reunió ha comptat amb una vintena de representants d’entitats que són membres del Consell nacional de LGBT, òrgan assessor del Govern de la Generalitat