Dimecres, 21 de juny de 2017

Esquerra exigeix que no siguin els ciutadans qui acabin pagant la factura del fracassat projecte Castor

Esquerra es reuneix amb la Plataforma Ciutadana en Defensa de les Terres del Sènia per avaluar l'actual situació de la plataforma Castor i critica l'immobilisme de l'executiu de Rajoy, que es nega a desmantellar-la.

Membres dels grups parlamentaris d'Esquerra Republicana al Congrés i el Senat i alcaldes del partit han acompanyat aquest matí a la Plataforma Ciutadana en Defensa de les Terres del Sènia fins a la seu del Tribunal de Comptes a Madrid. La plataforma ha fet acte de presència a la capital espanyola per formalitzar una sol·licitud d'investigació sobre els costos del projecte Castor.

El senador d'Esquerra per les Terres de l'Ebre, Miquel Aubà, ha declarat, des de les portes del Tribunal de Comptes, que “cal lluitar per defensar els interessos de la gent i no permetre que siguin els ciutadans qui paguin la factura d'aquest projecte fallit, sinó que ho facin els responsables que han generat aquest despropòsit”. Aubà ha recordat que Esquerra, junt amb el PDeCAT, Compromís i Podemos, “ja han exigit la creació d'una comissió d'investigació que esclareixi què ha passat i depuri responsabilitats tant tècniques com jurídiques”. La seva creació serà votada en el ple del Senat de la setmana vinent. Aubà, que ja ha tingut ocasió de debatre sobre Castor amb l'actual Ministre d'Energia, Álvaro Nadal, ha lamentat “la negativa del Govern espanyol d'iniciar el desmantellament immediat de la plataforma”.

Per la seva banda, Alfons Montserrat, alcalde d'Alcanar i president de la federació de l'Ebre d'Esquerra, ha exigit “transparència, claredat i informació per tal d'evitar que fets com aquest no es tornin a repetir”. El batlle republicà ha remarcat que tan preocupant és el fet que “sempre se socialitzin les pèrdues però mai els beneficis com la greu laxitud que ens ha portat a patir 500 moviments sísmics al territori”.

Tant Esquerra com la resta de grups que donen suport a la creació de la comissió d'investigació s'han reunit amb la plataforma al Senat amb l'objectiu final d'intercanviar informació i marcar una línia de treball conjunta i coordinada.