Dimarts, 10 de març de 2009

Esquerra-Gavà denuncia la degradació del castell d’Eramprunyà des que és propietat de l’Ajuntament

El Grup Municipal d’Esquerra a l’Ajuntament de Gavà presentarà una interpel·lació al govern municipal exigint la intervenció immediata al castell d’Eramprunyà per garantir-ne la conservació, després que hagi estat advertit i, lamentablement, hagi caigut un pany de paret de la torre de l’homenatge, amb mil anys d’història. El castell, declarat Bé Cultural d’Interès Nacional, és de titularitat municipal des de mitjan 2007, i en aquest any i mig no s’ha invertit res ni s’ha fet cap intervenció per consolidar les parets del monument. Per a Esquerra “La negligència en la conservació d’aquest monument ha comportat aquesta degradació”.

El portaveu municipal d’Esquerra, Marcel·lí Reyes, denuncia que "ja fa quinze dies ens vam adreçar per escrit al govern municipal alertant de la destrucció de part del castell i exigint que, d’acord amb la Llei de patrimoni, es fes efectiu el deure de conservació del patrimoni monumental per part dels propietaris, en aquest cas l’Ajuntament". Marcel·lí Reyes critica que "no hem rebut resposta. No entenem com es pot realitzar una adquisició d’un monument nacional d’aquestes característiques i deixar-lo que es degradi, ni tan sols consta que s’hagi elaborat el programa amb la previsió de les actuacions necessàries per a la conservació del monument que exigeix la Llei del patrimoni".

Finalment, el portaveu d’Esquerra alerta que "si l’Ajuntament no fa alguna acció urgent per conservar aquest monument nacional, com és el seu deure, ho haurem de denunciar al Departament de Cultura de la Generalitat perquè prengui les mesures oportunes".

Compareixença davant els mitjans de comunicació

Els mitjans interessats a prendre declaracions al portaveu d’Esquerra-Gavà, ho podran fer el proper dimecres 11 de març , a les 17.30 h, al despatx del Grup Municipal d’Esquerra al nou edifici municipal (plaça Balmes, s/n, primer pis)

Eramprunyà