Dimecres, 25 d'octubre de 2006

Esquerra promou una nova llei contra l'homofòbia

Davant d’un centenar d’assistents, el secretari general d’Esquerra, Joan Puigcercós, s’ha compromès a impulsar en la nova legislatura una nova llei contra la discriminació de gais, lesbianes i transsexuals. Puigcercós ho ha anunciat en el transcurs d’un sopar col·loqui organitzat per la Sectorial de Gais i Lesbianes del partit, on, entre altres representants d’Esquerra, hi ha participat Empar Pont, Carme Porta, Pilar Vallugera i Eugeni Villaubi.

En el sopar, amb representants de les entitats del Col·lectiu de Lesbianes, Gais, Transsexuals i Bisexuals (LGTB) d’arreu de Catalunya, Esquerra es va comprometre a defensar els drets de ciutadania per a gais, lesbianes i transsexuals, avançar en els canvis legals cap a la igualtat, la lluita contra l'homofòbia i l’empenta de noves polítiques públiques per al col·lectiu LGTB amb actuacions transversals.

En la trobada es va posar de manifest la necessitat d’educar el jovent en nous valors. En aquest sentit, Joan Puigcercós va ressaltar la doble feina a fer: d’una banda, amb els educadors i, de l’altra, amb les famílies.

El sopar també va ser un sincer reconeixement de les entitats de gais, lesbianes i transsexuals a la tasca política feta per la diputada Carme Porta durant set anys al Parlament de Catalunya, bandera en la defensa dels drets de LGTB. De la mateixa manera, es va agrair la tasca d’Esquerra al Govern, com a autora i màxima responsable de la redacció del Pla per a la igualtat de drets de gais, lesbianes i transsexuals.