Dimecres, 13 d'abril de 2016

Esquerra Republicana aconsegueix el compromís del Congrés per impedir el tancament de les plantes de Covestro i Ercros

La Proposició no de Llei presentada pel diputat d'ERC Salvador només ha rebut el vot contrari del PP

El diputat republicà, Jordi Salvador, ha defensat aquesta tarda una Proposició no de Llei a la Comissió d’Indústria, Energia i Turisme del Congrés exigint la implicació del Govern espanyol en els processos de diàleg entre les empreses Covestro i Ercros amb els sindicats per impedir el tancament de les plantes que tenen a la demarcació de Tarragona.

El diputat d’ERC Jordi Salvador ha manifestat que 'ERCROS ha d’assumir la seva enorme responsabilitat històrica mediambiental, social i econòmica amb Flix i la comarca de la Ribera d’Ebre. I cal exigir-li que les assumeixi. Ara se’n volen emportar els actius i deixar els passius, i això no es pot permetre d’una empresa que ha rebut diners públics'. Salvador ha afegit que ‘Ercros té encara més de 15 hectàrees de terreny contaminat i cap intenció de descontaminar-les’. El tancament de la planta de Flix tindria un impacte, directe o indirecte, en més de 200 famílies, a una comarca que ja està molt castigada per l’atur. Segons el diputat, ‘la planta és viable i té els recursos per fer-ho, com ha demostrat anunciant quantioses inversions en altres plantes del grup’.

Pel que fa a l’empresa Covestro, abans Bayer, Salvadó ha manifestat que ‘malgrat que l’empresa al·lega falta de competitivitat, els treballadors de l'empresa neguen aquest argument de manera sòlida i denuncien que es tracta d'una deslocalització dins la Unió Europea a favor de les plantes alemanyes de l'empresa matriu’. El republicà ha advertit que ‘el tancament de Cavestro afectaria directament unes 120 famílies i un gran nombre de llocs de treball indirectes’.

Davant d’aquesta situació, la Proposició republicana, a més de defensar la implicació del Govern espanyol en les negociacions entre Covestro i Ercros amb els sindicats, demana  ‘impulsar, conjuntament amb la resta d'administracions públiques, l'elaboració i l’aprovació d'un Pla, negociat amb empreses i sindicats, per fomentar el manteniment i la reindustrialització de la demarcació de Tarragona. La proposta també demana prioritzar l'ample de via europeu i el corredor del Mediterrani, comprometent-se a la connexió ferroviària de tots els ports, aeroports, plataformes logístiques i centres de producció. A més, es reclama presentar, en el termini màxim de sis mesos, una proposta de reforma elèctrica que, assimilant el cost de l'energia a la mitjana europea, permeti la competitivitat de les empreses. Salvador ha conclòs demanant que es ‘traslladi al Parlament Europeu i la Comissió Europea, reclamant-ne la regulació, la problemàtica de les deslocalitzacions dins la Unió Europea basades en el dúmping laboral, social i fiscal’.

Esquerra Republicana ha acceptat les esmenes presentades per la resta de grups polítics, excepte la del PP, que era una esmena a la totalitat. La Proposició no de Llei s’ha aprovat amb el vot a favor de tots els grups, excepte del PP, que hi ha votat en contra.

El diputat d'Esquerra Republicana al Congreso, Jordi Salvador.