Dimarts, 19 de setembre de 2017

Esquerra Republicana assegura que res ni ningú impedirà que es pugui fer el referèndum

El diputat al Parlament, Jordi Orobitg, ha explicat que amb els escorcolls, registres i confiscació de materials lligats a l'organització del referèndum, el darrer episodi avui a l'empresa Unipost de Terrassa, "hi ha una voluntat evident que no es pugui dur a terme el referèndum". Orobitg ha deixat ben clar que "res ni ningú impedirà que es pugui fer el referèndum i els que diuen que no té garanties estan col·laborant a intentar que sigui així i no se'n sortiran". "Votarem i ho farem amb garanties perquè és el compromís del nostre govern", ha reblat.

Jordi Orobitg assegura que "tenim el ple convenciment que el Govern ha treballat en totes les possibilitats i alternatives perquè es pugui fer realitat aquest objectiu cabdal del programa electoral que tirarem endavant". Alhora ha assegurat que "cal que denunciem aquesta repressió i la vulneració dels drets elementals dels ciutadans del nostre país".

Des d'Esquerra Republicana s'ha insistit que el comportament del Govern espanyol és inacceptable i no és homologable en una democràcia avançada. “Ens estan situant en un Estat Policial i aquesta situació obliga a tots els demòcrates a defensar els drets dels ciutadans que estan sent vulnerats”.

Una República emprenedora

El director de Promoció Econòmica, competència i Regulació del Govern, Albert Castellanos, ha explicat que la nova República ha de ser emprenedora i estar al costat d'aquells que assumeixen risc, les empreses que exporten, les que inverteixen en recerca i desenvolupament, al costat de l'economia productiva i no de les empreses del BOE i la seva economia especulativa.

Castellanos ha destacat tres mesures per donar suport a aquests emprenedors: recuperar els nivells d'inversió pública en infraestructures de transport, un fons nacional d'innovació, un impost de societats que afavoreixi la reinversió.

Albert Castellanos ha explicat també que a República ha d'estar fortament fonamentada en la recerca, la innovació i el coneixement i per aquest motiu es destinaria el 3,5% del PIB a recerca i desenvolupament, s'impulsaria una llei de patents catalana amb una major implicació dels treballadors per tractar el talent com es mereix i lligar-lo al territori.

Caldrà també millorar significativament les condicions dels autònoms amb millores com una tarifa plana per les cotitzacions socials i una tarifa impositiva.
Per últim, per ser una República digna, s'ha de propiciar un treball molt més digne del que tenim avui dia i s'assoliran compromisos com avançar cap a un salari mínim que acabi arribant als 1000 €, impulsar un estatut propi dels treballadors autònoms de Catalunya.

Jordi Orobitg i Albert Castellanos atenent els mitjans de comunicació