Divendres, 19 d'octubre de 2012

Esquerra Republicana-Catalunya Sí presenta un recurs a la junta electoral contra el 'debat a tres' de 8TV

La coalició Esquerra Republicana-Catalunya Sí ha presentat un recurs a la junta electoral provincial de Barcelona contra el debat programat pel 9 de novembre, primer dia de campanya electoral catalana, per la cadena privada 8TV del Grupo Godó, on prendrien part els candidats de tres dels cinc partits que tenen grup parlamentari al Parlament de Catalunya, concretament CiU, PSC i PP. La coalició vol expressar especialment la seva sorpresa per l'actitud de CiU d'haver donat el vist i plau a l'exclusió d'Esquerra-Catalunya Sí d'aquest debat.

Esquerra Republicana-Catalunya Sí considera que aquest 'debat a tres' vulnera els principis de pluralisme social i polític i la neutralitat informativa dels mitjans de titularitat privada en període electoral, en tant que no estableix un debat en condicions d'igualtat per a la resta de formacions polítiques que compten amb grup parlamentari.

En el seu recurs, Esquerra Republicana-Catalunya Sí sol·licita que 8TV lliuri en breu una nova proposta de debat amb la inclusió dels candidats de la resta de formacions amb grup parlamentari propi que han estat excloses, o bé de forma subsidiària estableixi alguna mesura compensatòria. També es demana a la junta electoral que no autoritzi l'emissió del 'debat a tres' fins que 8TV presenti la nova proposta de debat o la mesura compensatòria.