Dilluns, 19 de desembre de 2016

Esquerra Republicana debat a Lleida sobre el model agroalimentari a la nova República Catalana

La sectorial d’Agricultura, Ramaderia i Pesca d’Esquerra Republicana ha organitzat aquest dissabte una jornada tècnica de reflexió anomenada ‘L’agroalimentació a la República Catalana’ que han comptat amb la presència de l’honorable consellera, Meritxell Serret, que ha pronunciat una conferència sobre el model per al desenvolupament sostenible i la sobirania alimentaria al nou estat català.

Per Serret la gran oportunitat que dóna a Catalunya la construcció de la nova República és la de tenir totes les eines per poder executar una política pròpia ‘en la qual l’agroalimentació sigui reconeguda com a eix central i estratègic de país, en la qual la producció sigui la protagonista i en la qual puguem desenvolupar totes aquelles estratègies que ens permetin el relleu generacional i assegurin que les explotacions agrícoles siguin viables arreu d’un país el 90% del territori del qual és rural’.

Per aconseguir aquest objectiu la consellera ha afirmat que cal gestionar tots els recursos que ja genera la nostra societat ‘per tant l’objectiu del nou estat serà dotar a l’administració d’aquests recursos amb unes polítiques ben orientades i que s’ajustin bé a les necessitats de cada territori, de cada sector i, en definitiva,de la mateixa ciutadania catalana’.

El president de la sectorial, Jordi Benet, ha volgut referir-se també al discurs de la por que utilitzen altres formacions polítiques destacant que ‘la Comunitat Europea vol entre els seus membres a països amb un model de sector agrari com el nostre que aporten més recursos més del que reben’. ‘Ens cal una nova República Catalana pel bé del nostre país i de l’agricultura i la ramaderia catalana’, ha reblat.

La jornada també ha comptat amb una taula rodona en la qual han participat Albert Castellanos, director general de Promoció Econòmica, Competència i Regulació de la Generalitat de Catalunya, Ricard Parés, veterinari i director de Porcat, Josep Presseguer, director general de Fruits de Ponent, Ramon Sarroca, president de la Federació de Cooperatives Agràries de Catalunya i Isabel Vidal, viticultora de producció ecològica, que ha estat moderada per Antoni Díaz, vocal de la sectorial d’Agricultura, Ramaderia i Pesca d’Esquerra Republicana de Catalunya.