Divendres, 24 de febrer de 2017

Esquerra Republicana demana a la CE què pensa fer per protegir els productors de fruites i hortalisses de les pràctiques comercials deslleials que pateixen

Els eurodiputats d'Esquerra Republicana, Josep-Maria Terricabras i Jordi Solé, han presentat aquest divendres una pregunta escrita a la Comissió Europea sobre les pràctiques comercials deslleials en la cadena alimentària que pateixen els productors dels 28 estats membre de la Unió Europa. Segons les recomanacions presentades el passat 14 de novembre pel Grup Operatiu sobre Mercats Agrícoles, un grup independent a qui se li va encarregar que elaborés un informe, els productors són la baula més vulnerable de la cadena alimentària i no reben el que mereixen pels seus productes. El grup operatiu recomana que els contractes entre productors i compradors siguin sempre per escrit, que hi hagi més transparència i més informació dels preus que se'ls paguen pels seus productes, i que els riscos es comparteixin de manera més equitativa. A partir d'aquest informe, a mitjans de desembre el Consell de Ministres d'Agricultura de la UE va instar la CE a actuar.

En la seva pregunta escrita, Terricabras i Solé demanen a la CE si legislarà per combatre aquestes pràctiques deslleials i protegir així els productors de fruita i hortalisses. També li pregunten si pensa establir un marc comú, i unes dimensions de producció i facturació mínimes perquè les organitzacions de productors adquireixin la condició d'Organització de Productors de Fruites i Hortalisses, que té una millor consideració legal.

'S'ha d'acabar això que els productors siguin la baula més dèbil de la cadena comercial alimentària, quan justament són la més important. Hem de protegir-los perquè es puguin guanyar dignament la vida i perquè protegint-los a ells també protegim els consumidors', ha dit Josep-Maria Terricabras.

'Volem que els productors de fruites i hortalisses de casa nostra tinguin veu pròpia a Europa i que puguin defensar el model agrícola català. També per això ens cal un nou estat, que defensi els interessos dels nostres pagesos', ha afegit Jordi Solé per part seva.

Els eurodiputats d'Esquerra Republicana, Josep-Maria Terricabras i Jordi Solé, al plenari d'Estrasburg.