Divendres, 8 de setembre de 2017

Esquerra Republicana demana a la Comissió si considera una "distorsió de la competència" la rebaixa elèctrica que el PP ha aplicat al País Basc a canvi de l'aprovació dels pressupostos

Els eurodiputats d’Esquerra Republicana Josep-Maria Terricabras i Jordi Solé han enviat aquesta setmana una pregunta parlamentària a la Comissió Europea per demanar-li si considera una “distorsió de la competència” la rebaixa elèctrica que el Partit Popular ha aplicat al País Basc a canvi de l’aprovació dels pressupostos el passat mes de maig.

Concretament, en el context de la negociació dels Pressupostos Generals de l’Estat, el PP va necessitar el suport del Partit Nacionalista Basc per poder aprovar-los. El pacte pressupostari va derivar, entre d’altres, en una reforma de les tarifes d’accés a les xarxes elèctriques, que beneficia especialment empreses basques. De fet, segons la Plataforma KV25/30 -formada per empreses consumidores d’energia elèctrica d’alta tensió a tot l’Estat- sis de cada deu empreses a qui s’aplica la rebaixa elèctrica són basques. Una discriminació territorial que ja existia anteriorment a la negociació i que ara, després del pacte pressupostari, s’ha agreujat.

Per això, els eurodiputats han preguntat a la Comissió si creu "que la discriminació territorial injustificada en la tarificació elèctrica pot distorsionar la competència i que poden haver-hi indicis d’ajuda d’Estat” i si considera que “la fixació de les tarifes elèctriques hauria d’estar subjecte a la negociació política”.

“Rajoy prefereix mercadejar amb suports polítics abans que garantir les mateixes condicions de competència a totes les empreses de l’Estat, amb les conseqüències que això té sobre clients i consumidors”, ha lamentat Solé.

Els eurodiputats d'ERC Terricabras i Solé