Dimecres, 16 d'agost de 2017

Esquerra Republicana demana explicacions al govern espanyol per mantenir el “ruïnós” Hipòdrom de la Zarzuela

Rufián: “L’Estat espanyol multa els demòcrates per posar urnes mentre paga curses de cavalls als aristòcrates pel seu cognom”

El grup d'Esquerra Republicana al Congrés dels Diputats ha presentat una bateria de preguntes en relació amb l'empresa Hipódromo de la Zarzuela SA, de la qual és titular amb un 95,78% de les accions la Sociedad Estatal de Participaciones Industriales (SEPI), i que des de 2011 acumula pèrdues per valor de 26,9 milions d'euros, que pugen a 36,7 milions amb el resultat abans d'impostos. Un balanç que seria encara pitjor tenint en compte que inversions de millora en l'hipòdrom han estat cobertes per Patrimonio Nacional.

El grup ha demanat la compareixença en comissió de la presidenta de la SEPI, Pilar Platero, per donar explicacions sobre la situació de l'empresa així com també de la societat TRAGSA, sobre la qual Esquerra ja va sol·licitar informació fa unes setmanes davant la deriva de la seva gestió econòmica.

Com en el cas de TRAGSA, el grup republicà també sol·licita que la comissió mixta per a les Relacions amb el Tribunal de Comptes encarregui a aquest tribunal un informe de fiscalització sobre Hipódromo de la Zarzuela SA i es pregunta “si les carreres de cavalls han de tenir la consideració de servei públic fins al punt de vincular la SEPI amb la propietat pràcticament total de l'Hipódromo, i més en les seves actuals circumstàncies”, assenyala el diputat Joan Capdevila, que signa les preguntes al costat del portaveu adjunt del grup, Gabriel Rufián. El 4,22% restant de les accions de l'empresa corresponen a la Sociedad Estatal Loterías y Apuestas del Estado.

Les preguntes posen l'accent en el balanç de resultats dels últims anys, la fràgil liquiditat que es desprèn dels seus balanços, els recursos humans -amb acomiadaments de personal mentre es mantenia intacta la direcció- i la gradual pèrdua d'activitat.

Entre les més de 40 preguntes presentades per Esquerra també es fa referència a la presidenta de la societat, Faina Zurita de Ussía, vinculada familiarment amb la família real, amb una retribució de 108.729 euros el 2016 malgrat estar al capdavant d'una societat ruïnosa “que ha reduït l'activitat en gairebé un 50% en els últims anys”. En el currículum acadèmic de Zurita només consta formació en periodisme i dos cursos d'estudis d'economia.

“Això és l'Estat espanyol”, conclou Gabriel Rufián. “El que multa demòcrates per posar urnes i paga curses de cavalls a aristòcrates pel seu cognom”.

El diputat a Madrid Joan Capdevila