Dijous, 24 de juliol de 2014

Esquerra Republicana demana la intervenció urgent de la comunitat internacional per frenar l'escalada bèl·lica a la Franja de Gaza

Davant l'actual escalada bèl·lica a la Franja de Gaza, que ja ha costat la vida a més de 600 persones, la majoria civils palestins i entre ells nombrosos infants, Esquerra Republicana condemna qualsevol atac contra població civil i demana la intervenció urgent de la comunitat internacional per tal que pressioni el govern d’Israel perquè cessi l'ofensiva militar a Gaza i Hammàs per tal que cessi el llançament de coets a territori israelià. Així mateix, Esquerra Republicana demana a les parts que s’assegurin corredors d'ajuda humanitària que proporcionin els mitjans necessaris i urgents a Gaza per atendre els ferits i assistir la població.

Esquerra Republicana condemna l'ofensiva actual de l’exèrcit d'Israel a Gaza, una ofensiva del tot desproporcionada que castiga una població civil palestina que sobreviu empresonada en unes condicions extremadament precàries i sotmesa a una vulneració diària i sistemàtica dels seus drets fonamentals. Així mateix, Esquerra Republicana condemna el llançament de coets sobre població civil israeliana per part de Hammàs.

Esquerra Republicana veu oportunes però insuficients les crides de l’ONU a restablir la calma i restituir l'alto el foc, respectar la legislació internacional humanitària i protegir la població civil. Les experiències d'ofensives anteriors, com la de la Columna de Núvol al 2012 o la Plom Fos, al 2009, mostren com l'únic i dramàtic resultat d'aquest tipus d'operacions és centenars de víctimes civils innocents, la destrucció d'infraestructures fonamentals i la radicalització de les postures que dificulten en gran manera que es pugui assolir la pau a la regió. L’única sortida a la situació actual passa necessàriament per l’aturada de les hostilitats, pel restabliment de la justícia i pel respecte a la legalitat internacional, aplicant la IV Convenció de Ginebra sobre la protecció a les persones civils en temps de guerra.

Des d’Esquerra Republicana creiem que, un cop aturades les hostilitats, cal reprendre de manera urgent les negociacions de pau sota l'auspici de l'ONU i sobre la base de les resolucions aprovades i del respecte als drets humans, al dret a l’autodeterminació dels pobles, i a les convencions internacionals. Per això, entenem que la solució al conflicte ha de ser pacífica i ha de passar pel reconeixement de l'existència de dos pobles, dos Estats.

Esquerra Republicana rebutja la política israeliana d’annexions continuades de territoris palestins i de construcció sistemàtica de nous assentaments en territoris ocupats de Cisjordània i Jerusalem Est, mentre es nega a aplicar les resolucions de l’ONU sobre la qüestió palestina.

Finalment, des d’Esquerra Republicana donem suport a les mobilitzacions pacífiques de solidaritat amb la població civil de Gaza que es produeixen arreu del territori català i a totes les iniciatives que tant des de la societat civil de Palestina com d’Israel es duguin a terme a favor de la pau a la zona.

A la Catalunya del segle XXI, totes les causes justes sempre són no-violentes. Només guanyarem des de la democràcia, el diàleg i el civisme