Dijous, 10 d'octubre de 2013

Esquerra Republicana demana que s'obri una investigació sobre la mort de Juan Andrés Benítez Álvarez, membre d'ACEGAL

Davant de la mort el passat dissabte a la nit al carrer Aurora del Raval de l’empresari i membre de l’ACEGAL Juan Andrés Benítez Álvarez, després de ser detingut i reduït per part del cos dels Mossos d’Esquadra, des de la Coordinadora de Polítiques LGTB d’ERC volem manifestar el següent:

- Manifestar el nostre condol a l’Associcació Catalana d’Empreses per a Gais i Lesbianes (ACEGAL), així com als seus familiars i amics/es.

- Davant els dubtes sobre les causes de la seva mort i les diferents versions contradictòries que s’han fet públiques per part de la policia i els veïns, sol·licitem que des de la Conselleria d’Interior s’obri una investigació per tal d’aclarir els fets.

- Condemnem els comentaris realitzats en un comunicat del Sindicat de Policies de Catalunya (SPC) referent a aquest cas, on s’esmentava “el tractament amb antiretrovirals que –segons el sindicat policial- haurien de seguir els agents durant un any”. Aquests comentaris no només tenen caràcter homofòbic i serofòbic, sinó que vulneren el principi de confidencialitat de qualsevol ciutadà.