Dilluns, 10 de juliol de 2017

Esquerra Republicana denuncia el perill de l’N340 i exigeix l’alliberament dels peatges de l’AP7 amb la campanya 'Viacrucis N340'

Esquerra Republicana ha presentat avui la campanya viacrucisN340.cat amb l’objectiu de denunciar i recollir tots els incidents que es produeixen a la carretera N340 i demanar l’adhesió a un manifest que denuncia la manca d’inversió al territori de l’Estat espanyol i reclama l’alliberament de l’AP7. El diputat i president d’Esquerra Republicana Camp de Tarragona, Ferran Civit,  ha manifestat que “aquesta campanya és per reivindicar la manca d’infraestructures al territori i demanar a l’Estat espanyol l’alliberament dels peatges de l’AP7”. Civit ha fet aquesta demanda i al mateix temps ha recordat que “en el darrer any, a l’Estat, s’han regalat més de 60.000 milions d’euros a la banca, més de 3.000 milions d’euros a les autopistes radials de peatge de Madrid i 1.350 milions al Castor”.

El president de la Federació de l’Ebre d’Esquerra Republicana, Alfons Montserrat, ha afirmat que la carretera N340 és una via “totalment inadaptada a les necessitats de transport que hi ha, un focus de problemes i un focus de perill” i és per això que “Esquerra se suma a tots els moviments reivindicatius i creem una campanya pròpia en aquest sentit”. I la diputada del Baix Penedès, Teresa Vallverdú, ha defensat que “la comarca està trinxada per moltes vies i el més lògic seria alliberar els peatge de l’AP7 per trajectes més llargs i la N340 servís per comunicació comarcal i interna” i així “evitar el greuge dels peatge que ja estan amortitzats de fa molt de temps”.

D’altra banda, el senador Miquel Aubà ha explicat que “Esquerra inicia aquesta campanya perquè la ciutadania participi, mitjançant la web www.viacrucisn340.cat, fent-hi constar tots els incidents que es produeixin a l’N340, tant a les Terres de l’Ebre com al Camp de Tarragona. A la web hi ha tota la informació en un mapa i els detalls dels incidents”. Per acabar, Aubà ha remarcat que “el dia 1 d’octubre, els catalans hem d’anar a votar independència perquè, com hem vist, aquest Estat no ens acull ni ens dóna solucions als nostres problemes, de manera que al final ens ho haurem de fer nosaltres”.

Adhereix-te a ViacrucisN340.cat
La campanya demana l’adhesió al manifest per exigir que l'Estat espanyol contempli intervencions urgents que aturin el degoteig de morts i garanteixin unes bones condicions de seguretat i per alliberar immediatament l’AP-7 en el tram que afecta les comarques tarragonines. #ProuViacrucisN340

Viacrucis N340 és una plataforma social nascuda de la inquietud de diversos electes republicans que té com a objectiu denunciar els incidents i problemes de la N340 al seu pas per les Terres de l’Ebre, el Camp de Tarragona i el Baix Penedès, i exigir la millora de la seguretat i la mobilitat dels ciutadans que pateixen aquesta carretera diàriament.

Amb aquesta iniciativa vol sumar el granet de sorra a d’altres accions que s’estan portat a terme, amplificant les demandes plantejades durant anys a través de la mobilització ciutadana i des de les institucions locals, tot pressionant a l’Estat, responsable d’aquesta infraestructura i dels problemes que se’n deriven, per tal que hi doni una solució immediata, efectiva i definitiva.