Dimarts, 21 de gener de 2014

Esquerra Republicana denuncia la censura ideològica que l’Estat espanyol està aplicant al País Valencià

El portaveu adjunt del grup parlamentari d’ERC, Lluís Salvadó, ha denunciat en roda de premsa que ‘després del tancament de TV3 i de Canal 9, amb el tancament avui de Catalunya Ràdio el PP està aconseguint eliminar la llengua catalana dels mitjans de comunicació del País Valencià’. ‘Després de 25 anys d’emissions amb absoluta normalitat, és inconcebible que en una societat democràtica es tanquin mitjans de comunicació públics amb aquesta impunitat’, ha afegit. El diputat republicà ha reclamat ‘respecte per la llengua catalana’ i ha recordat ‘l’obvietat que el País Valencià, les Illes Balears i Catalunya formem part d’una mateixa realitat cultural i lingüística, i aquest fet ha de estar reconegut en l’espectre radioelèctric, especialment en el cas dels mitjans de caràcter públic’.

Salvadó ha avançat que ‘demà aprovarem definitivament els pressupostos del 2014, uns pressupostos als quals hem intentat, per responsabilitat de país, dotar-los de la major càrrega social possible’. El portaveu d’ERC al Parlament de Catalunya ha recordat que ‘per primera vegada des del 2010 els pressupostos no redueixen la despesa respecte l’any anterior, i no incorporen noves retallades socials’. Salvadó ha explicat que ‘aquest fet l’aconseguim gràcies a la incorporació d’un conjunt de mesures fiscals per tal d’incrementar els ingressos de la Generalitat, intentant no afectar les classes mitjanes i populars i centrant les mesures en les grans fortunes o en les grans empreses amb possibilitats de contribuir fiscalment’.

Per últim, Salvadó ha denunciat la negativa de la presidenta del grup parlamentari del PP, Alícia Sánchez Camacho, a comparèixer a la Comissió d’Afers Institucionals del Parlament de Catalunya per donar explicacions pel cas d’espionatge Método 3. En aquest sentit, ha afirmat que ‘estem davant d’una nova falta de respecte del PP envers les institucions catalanes i un nou episodi de falta de transparència per part d’Alícia Sánchez Camacho’. ‘Entenem que són imprescindibles les seves explicacions per garantir la transparència de la política, tan reclamada pels ciutadans’, ha reblat.