Dijous, 4 de setembre de 2014

Esquerra Republicana i Impuls pel Berguedà sumen a la comarca

Els 4 regidors d'Impuls a l'Ajuntament de Berga entren a militar a ERC

Aquesta tarda de dijous 4 de setembre a la seu d'ERC al Berguedà, Esquerra Republicana de Catalunya i l'associació Impuls pel Berguedà han signat un acord de col·laboració per a la confecció de candidatures per a les eleccions municipals del 2015 arreu de la comarca. Un acord que inclou treballar per un model de municipis proper a la gent, treballar per la superació de la crisi econòmica, la defensa del benestar i la cohesió social, i per la regeneració democràtica.

A la roda de premsa hi ha participat el president d'ERC-Berguedà Toni Pérez, la presidenta d'Impuls pel Berguedà i regidora de l'Ajuntament de Berga Ermínia Altarriba, i el secretari general adjunt d'ERC Lluís Salvadó.

Toni Pérez ha fet palès que ERC 'vol ser el pal de paller de l'esquerra al Berguedà', i ha explicat que l'acord signat amb Impuls és la mostra de suma i d'obertura que el partit fa a la comarca. 'La comarca necessita una majoria alternativa d'esquerres, hem de fer el tomb, i avui amb aquest acord seguim sumant', ha afegit.

Ermínia Altarriba, per la seva banda, ha exposat els motius pels quals signen l'acord, i ha exposat que 'el compromís va més enllà de les eleccions municipals, entrem a militar a ERC per la comarca i pel país'. Altarriba ha informat també que més d'una vintena d'associats d'Impuls pel Berguedà se sumen a ERC, entre els quals els 4 regidors de l'Associació a l'Ajuntament de Berga, i ha afegit que 'l'associació segueix en peu'.

Lluís Salvadó ha mostrat la satisfacció per l'acord, emmarcat en una voluntat de suma de l'espai d'esquerres en el procés de construcció del nou país. Salvadó ha afirmat que 'per assumir grans reptes hem de sumar' i que a 'Berga i al Berguedà cal construir un projecte fort, amb aquesta capacitat de suma i d'entesa, com l'acord que avui presentem'.

La signatura de l'acord ha tancat la roda de premsa.

Presentació de l'acord