Dissabte, 8 de març de 2014

Esquerra Republicana i les JERC participen en les mobilitzacions del Dia internacional de les dones

Com cada 8 de març, Esquerra Republicana i les JERC celebrem el Dia Internacional de les Dones, una data d’homenatge al moviment a favor dels drets de les dones i reivindicació que ens permet manifestar les desigualtats que encara hi ha. Us animem a participar en les mobilitzacions que es duran a terme avui arreu del país per defensar els drets de les dones.

Desitgem que el Dia internacional de les dones d'aquest 2014 sigui el darrer que celebrem dins de l'Estat espanyol. Enguany tenim l'oportunitat de construir un nou país amb plena igualtat efectiva i en què les dones siguin ben visibles en els àmbits social, cultural, econòmic i també polític. També volem que els drets de les dones, conquerits gràcies al compromís del moviment de dones, del moviment feminista i al de moltes persones a títol individual, no es qüestionin ni pateixin retrocessos com els viscuts aquests darrers temps.

L’últim atac als drets de les dones ha estat la reforma de la Llei de l'avortament. És una contrareforma impulsada per l'ala més ultraconservadora de la dreta espanyola i que suposa la imposició d’uns criteris indefensables en un estat modern i democràtic. L'Estat espanyol tracta les dones com a menors d’edat, intenta situar-les sota la tutela de l'Estat i de l'Església i les aboca a avortar de manera clandestina, amb un evident perill per a la salut. De fet, el 90% de les interrupcions d'embaràs que hi va haver aquest 2012 haurien estat il·legals amb la nova Llei.

Ara més que mai, tots i totes hem de ser protagonistes de la construcció del nou país. Només serà amb la participació de tota la població, dones i homes per igual, que podrem construir una societat més democràtica, justa i equitativa per a tothom.