Dissabte, 22 de març de 2014

Esquerra Republicana insta a continuar treballant al Parlament per un Pacte Nacional de Salut

Fa més d’un any, es va aprovar al Parlament de Catalunya la moció 3/X d’Esquerra Republicana per elaborar un document de bases per al Pacte nacional de salut per a la sostenibilitat, la qualitat i la igualtat del sistema sanitari públic i universal de Catalunya. Tot i la bona predisposició inicial i sobretot la bona feina de mesos de reunions de treball, per part de la majoria dels convocats, s’ha arribat al final del document de bases sense el consens majoritari de tots els participants.

La diputada d’ERC portaveu en temes de salut, Alba Vergés, demana que aquest document arribi al Parlament. El document reflecteix la voluntat dels que han participat del compromís per la millora del sistema públic de salut, garantint l’accés universal, equitatiu i de qualitat. Ara bé, ‘un cop al Parlament, reflexionem tots plegats sobre el que vol realment la ciutadania, que és que ens posem d’acord per tenir el millor sistema sanitari públic. No depèn només de nosaltres, però el que sí que trobareu per part d’ERC és la millor predisposició a fer-ho possible’.

La diputada Vergés lamenta que ‘tots plegats no aprofitem una oportunitat per pensar en clau de país en un document de bases ampli, que aborda tots els àmbits del sistema: finançament i cobertura, compromís ciutadà, professionals, model de serveis, catàleg de prestacions, recerca i innovació, governança i avaluació, retiment de comptes i transparència’. Això és el que ens demana la ciutadania, segons ERC.