Dijous, 2 de maig de 2013

Esquerra Republicana mira cap al model del futur estat català amb la Conferència Nacional per la República Catalana

El secretari general adjunt d'Esquerra Republicana , Lluís Salvadó, ha presentat la Conferència Nacional per la República Catalana, un procés que es va iniciar el passat 20 d'abril amb una jornada sobre Països Catalans, que avui convoca militants , amics i simpatitzants d'Esquerra Republicana a participar-hi i que inicia les seves jornades de debat que culminaran en la sessió plenària del 6 i 7 de juliol a la Farga de l'Hospitalet de Llobregat. Salvadó ha explicat que 'aquesta Conferència Nacional serà la primera en que Esquerra Republicana deixa de mirar el paper dels Països Catalans en el context de l'Espanya autonòmica i es mira cap al futur de la República Catalana en el marc del procés cap a la independència i quina mena d'estat volem'.

Salvadó assegura que 'des d'Esquerra Republicana assumim un lideratge que ens hem guanyat a pols els darrers 82 anys en aquest procés que ha de ser liderat també per la societat catalana, el poble de Catalunyai el Govern català'. 'És un procés que ha de generar certeses, tenim el luxe de poder fer una transició nacional pensada, pautada i aquesta conferència nacional és l'oportunitat de treballar aquests passos per generar certeses i generar il·lusió . Tothom que vagi a votar pel Sí a la independència ha de tenir arguments que il·lusionin, que donin la certesa que tindrem un país més just socialment, lliure, transparent, i profundament democràtic' ha afegit.

El secretari general adjunt d'Esquerra Republicana ha explicat que 'la conferència nacional és una cita oberta no és un un treball només de partit' sinó obert a simpatitzants i amics, a la societat civil, a personalitats, experts i acadèmics, que puguin aportar els seus coneixements i experiència, un procediment on es calcula que hi podran participar fins a 20000 persones.

El secretari general adjunt d'Esquerra Republicana, Lluís Salvadó.