Dimarts, 28 d'abril de 2015

Esquerra Republicana participa a la protesta de Stop Mare Mortum pels immigrants morts al Mediterrani

Unes 300 persones s'han concentrat davant l’oficina de la Comissió Europea a Barcelona per denunciar les milers de morts d’immigrants que s’han produït al Mediterrani a causa dels naufragis. Durant la concentració s’ha llegit un manifest en el qual critiquen la gestió de la Unió Europea perquè 'continua veient la immigració com una vulneració de les fronteres europees, i no com una crisi humanitària, posant els interessos econòmics per davant de la vida i de la dignitat humanes'.

La plataforma Stop Mare Mortum, qui ha convocat la concentració, considera que les morts que s’han produït al Mediterrani són un genocidi migratori i denuncia la manca de resposta humanitària de la Comissió Europea. Oriol Amorós ha assistit a la concentració per mostrar el suport d’Esquerra Republicana a la plataforma i al manifest. La protesta també ha comptat amb l’adhesió d’associacions que defensen els drets dels immigrants com Sos Racisme, Tanquem els Cies, Unitat contra el Feixisme i el Racisme i diverses associacions d’immigrants.

Concentració per denunciar les milers de morts d’immigrants que s’han produït al Mediterrani a causa dels naufragis