Dijous, 25 de maig de 2017

Esquerra Republicana pregunta a la Comissió Europea sobre els acords bilaterals en relació amb l’espai aeri i la competència

Els eurodiputats per Esquerra Republicana, Josep-Maria Terricabras i Jordi Solé, van presentar dimecres una pregunta escrita a la Comissió Europea sobre els acords bilaterals en relació amb l’espai aeri i la competència.

Aquesta setmana, el conseller delegat de la companyia Norwegian Air Shuttle, Bjorn Kjos, ha afirmat a la premsa que la seva companyia aèria no pot establir un vol directe Barcelona - Tòquio a causa de l’acord bilateral que Espanya i Rússia van firmar l’estiu passat. Aquest acord estableix que les rutes que sobrevolin l’espai aeri rus per a vols transsiberians i tinguin com origen o destí un tercer país, han de tenir com origen o destí l’aeroport de Madrid.

Els eurodiputats han denunciat a la Comissió el fet que l’Estat espanyol impedeixi la connexió directa entre l’aeroport del Prat amb alguns països com a conseqüència dels tractats bilaterals signats, els quals contemplen l’exclusivitat de l’aeroport de Madrid per a determinades rutes aèries. Els eurodiputats sostenen que establir noves rutes aèries aprofitant l’aeroport del Prat pot contribuir molt positivament a donar un impuls a la creació de llocs de treball i al creixement econòmic.