Dijous, 4 de juny de 2015

Esquerra Republicana promou l'aplicació de la transparència als nous ajuntaments

El ple del Parlament ha aprovat aquest dijous una moció d’Esquerra Republicana que té l’objectiu de facilitar la posada en marxa de la Llei de transparència al món local. El text promou dotar els ajuntaments amb mesures de suport econòmic, tècnic, jurídic i tecnològic, i facilitar eines perquè els municipis puguin crear els seus propis Portals de Transparència. A més, garanteix el dret d’accés a la informació per part de tota la ciutadania.

La diputada d’Esquerra Republicana Gemma Calvet ha remarcat la importància de la moció afirmant que 'la transparència és per construir, és l’altra cara de la moneda de la corrupció. Passem de la cosa nostra a la cosa pública'. ‘La transparència ha de ser de baix a dalt, incorporant la visió des del territori de la Llei', ha declarat la diputada republicana.

La moció insta el Govern a facilitar la participació dels ens locals en el desplegament de la llei, oferint protocols, convenis de col·laboració i formació als ajuntaments.

La diputada d'ERC-Catalunya Sí Gemma Calvet