Dimecres, 6 de novembre de 2013

Esquerra Republicana rebutja la decisió del Govern valencià de tancar RTVV

Des d'Esquerra Republicana volem manifestar el nostre rebuig total i absolut a la decisió anunciada pel govern valencià de tancar la Ràdio Televisió Valenciana (RTVV).

El tancament de la Ràdio Televisió Pública Valenciana és un atac al pluralisme informatiu contra una televisió publica de qualitat que es va crear l’any 1989 amb l’objectiu de vertebrar el territori valencià i ajudar a la normalització de la llengua.

La crisi del servei públic audiovisual és de gestió política, clarament induïda amb la finalitat d’ensorrar el gran mitjà comunicativament democratitzador en benefici econòmic i polític del sector privat afí als partits dels Governs de torn.

Sense uns serveis públics de mitjans de comunicació de qualitat, independents, rigorosos i professionals, no hi haurà ni benestar informativo-comunicatiu ni qualitat democràtica.

El Govern popular valencià hauria d'acatar la sentència i readmentre els treballadors i treballadores de RTVV acomiadats. Recordar que la nul·litat de l'ERO està basant en la falta de criteris d'afectació i en la manipulació de les llistes d'afectats per tal d'acomiadar als treballadors per motius d'afiliació i proximitat política.

El tancament de RTVV és una qüestió contra la nació dels catalans, contra la nostra llengua, ordenada des de Madrid i executada pels seus criats al País Valencià. La resposta hauria de ser nacional, enviant el senyal de TV3 a ACPV perquè es pugui veure al País Valencià. Això seria la resposta de la República Catalana que volem.

Per acabar, manifestar el nostre suport als treballadors i treballadores de la Ràdio Televisió Valenciana i encoratjar-los a continuar lluitant per la defensa dels seus mitjans de comunicació públics.

Esquerra Republicana rebutja la decisió del Govern valencià de tancar RTVV