Dimarts, 23 de maig de 2017

Esquerra Republicana reclama un informe jurídic que acrediti si els acords de la Ponència sobre el projecte de llei de Pressupostos s'ajusten a dret

Es van aprovar per majoria dues esmenes in voce per al Fons de Contingència 13 dies després que expirés el termini per presentar-ne

El grup d'Esquerra Republicana al Congrés dels Diputats ha presentat un recurs davant la Mesa del Congrés contra la decisió de no tramitar 4.000 esmenes dels pressupostos generals de l'Estat i reclama als lletrats un informe jurídic que acrediti que els acords de la Ponència sobre el projecte de llei de Pressupostos del 18 de maig passat s'ajusten a dret.

El portaveu d'Esquerra Republicana a la comissió de Pressupostos, Joan Capdevila, assenyala que “veiem amb gran preocupació els que està passant amb la tramitació dels pressupostos generals de l'Estat”. Es veta la possibilitat que 4.000 esmenes puguis ser debatudes “i que la gran majoria de les presentades per Esquerra Republicana no pugui superar ni tan sols el primer tràmit”. Per al diputat republicà, “hi haurà esmenes que afecten a Catalunya i al conjunt dels Països Catalans en àmbits que van des de les polítiques socials, cultura o infraestructures que quedaran eliminades sense cap mena de debat”.

En la primera sessió d'aquest dimarts a la tarda, la comissió de Pressupostos ha aprovat la ratificació de la Ponència designada per informar del projecte de llei de Pressupostos Generals de l'Estat per 2017 amb 19 vots a favor (PP, Cs, PNB i UPN), 17 en contra (PSOE, Unidos Podemos i ERC) i l'abstenció del PDeCAT.

En el recurs presentat, Esquerra Republicana denuncia que en la seva reunió del passat 18 de maig, la Ponència va aprovar in voce dues esmenes del Partit Popular i de Cs amb càrrec al Fons de Contingència de la Secció 31, quan al termini per a la presentació d'esmenes a l'articulat havia expirat el 5 de maig passat. Una d'elles ja representa 10,7 milions d'euros dels 15 amb el qual està dotat, i ha estat el pretext amb què han estat suprimides 4.000 esmenes. Esquerra reclama un informe jurídic als lletrats de la Cambra que acrediti si s'ajusten a dret els acords adoptats per aquesta Ponència.

Capdevila denuncia que davant la tramitació dels pressupostos “s'ha configurat una majoria de bloqueig per part de partits espanyols, en una connivència interessada que afectarà els interessos dels ciutadans de Catalunya, els nostres drets i les nostres reivindicacions en temes tan centrals com el corredor mediterrani, les inversions incomplertes en Rodalies o tantes obres pendents en la millora de la nostra xarxa viària”.

Capdevila denuncia “el doble discurs” dels partits espanyols “en funció de si el seu escenari és el Parlament de Catalunya o el Congrés dels Diputats”, i conclou que l'experiència parlamentària que s'està vivint aquests dies arran del debat de pressupostos “és un argument més, si no en teníem ja prou, per marxar el més aviat possible”.

Teresa Jordà i Joan Capdevila, representants d'Esquerra Republicana a la comissió de Pressupostos