Dimecres, 2 de desembre de 2015

Esquerra Republicana recull al seu programa les 26 propostes de la Taula del Tercer Sector

Els candidats d’Esquerra Republicana a les eleccions al Congrés Gabriel Rufián i Joan Tardà, i el diputat al Parlament de Catalunya Oriol Amorós s’han reunit aquest matí amb la Taula del Tercer Sector, amb qui s’han compromès a assumir les 26 propostes de la taula d’entitats de cara a les eleccions del 20 de desembre, en matèria d’habitatge, pobresa, fracàs escolar, ocupació, salari mínim, refugiats, fiscalitat justa, etc. El programa d’Esquerra Republicana recull íntegrament aquestes 26 propostes. El president de la Taula del Tercer Sector, Oriol Illa, ha valorat molt positivament la trobada i ha destacat que ‘l’objectiu és que les polítiques socials se situïn al centre de l’acció política’.

En el marc de la reunió, el cap de llista d’Esquerra Republicana, Gabriel Rufián, ha afirmat que ‘advoquem per una nova socialdemocràcia. Per això volem construir un Estat amb prou capacitat per intervenir  en donar oportunitats, suport i eines perquè les persones i famílies puguin superar dificultats sobrevingudes i puguin desenvolupar els seus projectes de vida’. ‘Volem construir una República catalana entre tots i per a tothom’, ha afegit.

El candidat republicà ha explicat que ‘farem un pla d’emergència contra la pobresa i les desigualtats per reduir el nombre d’infants a Catalunya en situació de pobresa i risc d’exclusió social, combatre l’abandonament escolar, ampliar el parc d’habitatge públic i per a lloguer social, establir una pensió universal per als majors de 65 anys, i establir un salari mínim de 1.000 euros per lluitar contra la desigualtat i estimular l’economia’. Rufián també ha expressat el compromís d’Esquerra Republicana de ‘desenvolupar una estratègia de país en la concertació de serveis socials, i fer una Llei de contractes del sector públic que no discrimini les entitats del tercer sector’.

A preguntes dels periodistes sobre la darrera enquesta del CEO, Rufián ha assegurat que ‘no es tracta de guanyar les eleccions, sinó de guanyar tots junts una República’. ‘En qualsevol cas, sempre és millor enviar al món el missatge d’una victòria d’un partit independentista, d’esquerres i republicà, que no pas el de la victòria d’un partit com Ciutadans, que, amb una imatge renovada, continua representant la mateixa dreta reaccionària de sempre’, ha reblat.

Reunió amb la Taula del Tercer Sector