Dimarts, 15 d'agost de 2017

Esquerra Sabadell desmenteix les informacions publicades sobre els canvis al nomenclàtor de la ciutat

Comunicat de la secció local d'Esquerra Republicana a Sabadell

La secció local d'Esquerra Republicana ens sumem al comunicat emès per l'Ajuntament de Sabadell i desmentim les informacions publicades que afirmen que el govern vol treure il·lustres personatges del nomenclàtor de la nostra ciutat com l'escriptor Antonio Machado.

La Regidoria de Cultura fa mesos va encarregar un informe tècnic extern per analitzar quina era la situació del nomenclàtor de la ciutat en diversos àmbits essent el més important l'eliminació d'homenatges feixistes en compliment de la llei de la memòria històrica. Aquest informe des de la seva finalització es va posar en coneixement d'entitats i partits polítics de la ciutat com un exercici de transparència i de participació ciutadana per donar a tothom una igualtat d'informació a l'hora d'afrontar un futur debat sobre el nomenclàtor de la ciutat.

Com no podia ser d'una altra manera, les futures propostes de canvis en els noms de les nostres places i carrers seran fruit d'un consens amb la ciutadania i estaran basats en la llei de la memòria històrica i en el profund respecte pels personatges de la cultura local, nacional i universals.