Dijous, 13 d'octubre de 2016

Esquerra se suma a la proposició de llei dels sindicats per revaloritzar les pensions per al 2017

El grup d’Esquerra Republicana al Congrés de Diputats s’ha sumat aquest matí a la inciativa dels sindicats UGT i CCOO en la presentació d'una proposició de llei per a la revalorització de les pensions. La iniciativa s’ha entrat al Registre del Congrés aquest dijous al migdia, amb la presència dels secretaris generals de tots dos sindicats, Josep Maria Álvarez  i Ignacio Fernández Toxo. Del grup d’Esquerra hi ha assistit els diputats Joan Tardà i Jordi Salvador, portaveu republicà de la Comissió de Treball i Seguretat Social, que han aprofitat l’ocasió per lamentar que malgrat que l’Estat espanyol podria tenir un govern d’esquerres que fes costat a les demandes dels col·lectius més vulnerables, ‘ha quedat clar que el PSOE prefereix abans una Espanya blava que una que reconegui el dret de Catalunya a decidir el seu futur’. Amb la qual cosa, ha afegit Tardà, ‘girar l’esquena a Catalunya deixa de ser un problema per convertir-se en un problema elevat exponencialment’.

El diputat Jordi Salvador ha assegurat que Esquerra, ‘com no pot ser d’altra manera, fa costat a les lluites dels sindicats de classe, que són el veritable dic de contenció contra les polítiques neoliberals del PP que tant mal han fet a la gent’. La proposició de llei compta amb el suport de tots els grups de la cambra excepte PP i Ciudadanos.

La iniciativa que avui s’ha presentat, que culmina una ronda de contactes previs amb els partits, reclama la revalorització de les pensions per al 2017 sense pèrdua de poder adquisitiu. En declaracions als mitjans de comunicació després de presentar la proposta, els líders sindicals han recordat que els pensionistes no han deixat de perdre poder adquisitiu des de 2011 i que, des del 2013, hi ha una congelació de facto de les pensions.

Tant Joan Tardà com la resta de portaveus han destacat que a l’actual parlament espanyol ‘hi ha una majoria progressista que s’ha de fer notar’ en l’exigència de redreçar les polítiques liberals i retrògrades impulsades pel PP i de governar pensant sobretot en les necessitats dels col·lectius més vulnerables i que més han patit la crisi econòmica.

Joan Tardà i Jordi Salvador atenent els mitjans aquest dijous al migdia al Congrés de Diputats