Dimecres, 16 de novembre de 2016

Esquerra se suma al bloqueig permanent a Fernández Díaz per presidir qualsevol comissió al Congrés

Els grup d’Esquerra Republicana tant al Congrés com al Senat han expressat aquest dimecres el seu rebuig total a l’intent del PP se situar l’exministre de l’Interior Jorge Fernández Díaz al front de la comissió d’Assumptes Exteriors del Congrés, primer, i a la comissió mixta Congrés-Senat del Tribunal de Comptes, després. La diputada Ana Surra, a Exteriors, i el senador Bernat Picornell, a Tribunal de Comptes, han estat els encarregats de defensar la posició d’Esquerra a les respectives comissions. En tots dos casos, el PP ha acabat sol·licitant i pactant amb el PSOE l’ajornament de la reunió amb la intenció, segurament, de buscar un candidat alternatiu en tots dos llocs.

‘Hauria estat una vergonya que els mateixos partits que fa un mes van reprovar el ministre per la seva gestió al capdavant d’Interior avui l’haguessin votat com a president de la comissió d’Exteriors’, ha assegurat la diputada Ana Surra. Esquerra ja havia anunciat ahir que votaria a favor del candidat que va anunciar que presentaria Unidos Podemos, Pablo Bustinduy.

El PSOE, tot i que inicialment va dir que avalaria la presidència de Fernández Díaz -dins la política de pactes entre els partits majoritaris per repartir-se les presidències de comissions-, just abans de la reunió ha girat el discurs i ha demanat que es retirés la candidatura de l’exministre a canvi d’aprovar una ajornament de la reunió per buscar un candidat alternatiu.

El mateix ha passat minuts després a la comissió mixta del Tribunal de Comptes, que comparteixen Congrés i Senat, on el senador Bernat Picornell hauria defensat exactament el mateix discurs que Ana Surra per impedir que, en una argúcia gairebé surrealista, el PP intentés col·locar Fernández Díaz a la presidència després del fracàs a Exteriors. ‘Fernández Díaz té aprovada una comissió d’investigació contra ell per maquinar i inventar delictes contra càrrecs polítics, pesa sobre ell la responsabilitat política de 15 morts d’immigrants a les costes de Tarajal o l’empresonament de centenars de persones en els CIE on es violen sistemàticament els seus drets’, ha sentenciat Picornell. ‘Donar-li una presidència de comissió seria una indecència’.

També en aquest cas Esquerra es mostrava disposada a votar una candidatura alternativa d’Unidos Podemos si s’hagués arribat a presentar. Finalment, els dos partits majoritaris, davant del malestar creixent de tota l’oposició per la candidatura de Fernández Díaz, han pactat ajornar-la.

La diputada Ana Surra aquest dimecres a la comissió d'Exteriors del Congrés