Dimarts, 11 de març de 2008

Esquerra veu esperançador l’acord per formar govern al Pakistan

Bernat Joan, secretari de Política Internacional d’Esquerra, ha considerat “esperançador” l’acord entre Asif Ali Zardari, vidu de Benazir Bhutto, líder del Partit Popular del Pakistan, i Nawaz Sharif, líder de la Lliga Musulmana, per formar govern al Pakistan. Segons Joan, “ara cal esperar que Musharraf, el president del país, no entorpeixi el procés de formació de govern”. Malgrat tot, ha considerat que “serà important veure la reacció de Pervez Musharraf davant la petició dels líders dels dos partits més votats de reunir el Parlament electe del Pakistan, de cara a la formació de nou govern”. Segons el Secretari de Política Internacional d’Esquerra, “la posició de Musharraf no és especialment lluïda, tenint en compte que la seua formació política va ser clarament derrotada en els comicis pakistanesos”.

Joan ha considerat “imprescindible per a la futura normalitat democràtica del Pakistan que també s’acabi considerant qui ha de ser el president del país, tenint en compte les circumstàncies d’aquella part del món”. Per a Joan, “l’estabilització de la zona passa, entre d’altres aspectes, per una normalització de la vida política al Pakistan i per la pràctica democràtica per articular-la”. Fora d’aquest panorama, es poden donar els extrems de “la dictadura militar per contenir l’islamisme i per mantenir vincles estables amb occident, que alhora desestabilitza el país, o la deriva teocràtica, que a hores d’ara constitueix un perill evident al Pakistan”.

Bernat Joan