Diumenge, 20 de setembre de 2015

Forcadell: 'La millor manera de reivindicar els drets de les dones és assolint la independència amb Junts pel Sí '

Romeva recorda que 'si s’haguessin respectat les lleis, les dones avui no podrien votar; per això hi ha legalitats injustes que s’han de canviar'

Carme Forcadell, candidata número 2 de Junts pel Sí per Barcelona, ha assegurat aquest matí que 'la millor manera de reivindicar els drets de les dones és assolint la independència, votant a Junts pel Sí'. La candidata de Junts pel Sí ha reclamat construir un nou Estat, dotat d’una Constitució 'que reconegui la igualtat dels homes i les dones, perquè la situació de les dones és un indicador del nivell de democràcia d’un país'. La número 2 per la llista de Barcelona ha condemnat la situació que viuen moltes dones en diferents societats, entre elles la nostra, 'on existeix violència masclista', una xacra que cal combatre com una 'qüestió d’Estat'.

Forcadell ho ha afirmat aquest matí acompanyada per més de 500 candidates de Junts pel Sí, en l’acte “Dones pel Sí”, on s’ha defensat la igualtat de gènere per poder assolir un nou estat just i igualitari. Les candidates han rebut el suport del cap de llista de Junts pel Sí, Raül Romeva, que ha recordat que 'al llarg de la història, si s’haguessin respectat les lleis, les dones avui no podrien votar' i ha afegit que 'per això hi ha legalitats injustes que s’han de canviar'. Romeva ha apuntat que cal construir una societat on l’home i la dona 'siguin corresponsables'.

La candidata número 3, Muriel Casals, ha remarcat que 'a nivell de cultura i llengua, Catalunya ha demostrat ser un país obert' i ha instat els presents a ser-ho també amb la igualtat de gènere. I ha esperonat les més de 500 candidates de Junts pel Sí reunides al Passeig de Forestier de la muntanya de Montjuïc a treballar per construir un nou país amb la mateixa mentalitat.

La candidata número 8, Neus Munté, ha defensat que 'les dones no som un col·lectiu, som la meitat de població'. La candidata ha radiografiat la situació de la dona a Catalunya i també n’ha fet un repàs històric, constatant que 'quan les dones progressen, progressa la societat sencera'. Munté ha recordat que 'venim d’una tradició republicana que va donar drets a les dones, mentre que el franquisme en els va arrabassar i amb la transició la recuperació va ser massa lenta'.

La candidata número 9, Marta Rovira, ha emplaçat la ciutadania ha treballar per 'trencar un cercle viciós on la dona té un paper escrit i preestablert', per aconseguir 'un cercle virtuós, que ens porti a una societat de dones completament lliures i preparades'. Rovira ha indicat que la crisi econòmica, financera i social també ha afectat els drets de les dones, sobretot les que es troben en situació de més vulnerabilitat.

Finalment, l’activista social i candidata número 47 de Junts pel Sí, Ana Surra, ha fet una crida a combatre la desinformació en aquesta última setmana de campanya electoral. Surra que és d’origen uruguaià ha lamentat que 'aquesta desinformació s’agreuja amb el cas de les dones immigrants, que només són notícia quan moren ofegades al Mediterrani o quan són maltractades'. 'Mai som notícia per treballar per construir un nou país o per ser candidates de Junts pel Sí'.

En aquest sentit, Surra ha condemnat que certs sectors i partits polítics vulguin dividir els votants i el sentit del seu vot, en funció del seu origen. 'No ens dividiran a Junts pel Sí hi ha candidats d’origen àrab i sud-americà', ha sentenciat.

Acte de campanya de Juntes pel Sí