Dissabte, 21 de maig de 2016

Gabriel Rufián: ‘Som l’esquerra que no demana permís per fer un nou país’

Exigeix que per sentit democràtic dimiteixi la delegada del govern espanyol a Madrid

El cap de llista d’Esquerra Republicana al Congrés de Diputats, Gabriel Rufián, ha manifestat aquest migdia, durant la visita que ha fet a l’Aplec del Caragol de Lleida, que ‘estem farts de demanar permís a l’Estat perquè ens deixi defensar els drets i llibertats de la nostra gent’. És per això que el missatge de la propera campanya electoral incidirà en què ‘Esquerra Republicana som l’esquerra que no demana permís per construir un nou país.  Només obeirem a la gent i les institucions de Catalunya’.

En aquesta línia el candidat republicà ha afirmat: ‘el canvi possible i veritable s’anomena procés d’autodeterminació català’; i ha fet  una crida a sumar-s’hi a ‘tot aquell que tingui el cor i l’ànima republicana, i d’esquerres’.

Després de repassar les prohibicions que l’Estat imposa a Catalunya; des del no permetre a la Generalitat actuar contra la pobresa energètica, fins a la impossibilitat d’acollir refugiats als nostres municipis; el candidat republicà ha denunciat  ‘l’enorme regressió democràtica de l’estat espanyol’. D’aquí que s’hagi reafirmat ‘en l’obligació i el deure que tenim de presentar-nos a qualsevol espai que ens permeti defensar el nostre país’.

Pel que respecta a la polèmica actuació de la delegada del govern espanyol a Madrid per l’intent de prohibir l’accés d’estelades a l’estadi Vicente Calderón, Rufián ha manifestat: ‘és de sentit comú i democràtic que la delegada dimiteixi perquè ha anat en contra d’un dret fonamental d’un estat democràtic, com és la llibertat d’expressió’.

Gabriel Rufián a l'Aplec del Caragol de Lleida