Divendres, 7 de maig de 2010

Gilabert afirma que els sectors econòmics de Lleida han d'apostar per models de promoció basats en interrelacions directes

El president de la Diputació de Lleida, Jaume Gilabert, ha participat aquest dijous en l'acte d'inauguració del I Congrés Internacional de la Fruita Dolça de Catalunya (FRUITA 10), que ha estat inaugurat per la vicepresidenta primera del Congrés, Teresa Cunillera.

La inauguració del congrés, organitzat pel DAR a través de PRODECA, ha comptat amb la intervenció del conseller d'Agricultura, Alimentació i Acció Rural de la Generalitat de Catalunya, Joaquim Llena, que ha destacat la importància de donar a conèixer la fruita a l'exterior. L'acte inaugural també ha comptat amb la presència de l'alcalde de Lleida, Àngel Ros.

El president de la Diputació de Lleida, Jaume Gilabert, ha afirmat que els sectors econòmics de les comarques de Lleida, com en aquest cas el sector agroalimentari, han de treballar el model d'interrelacions directes i de workshops entre productors i operadors o comercialitzadors. Gilabert considera que s'ha d'apostar per models de promoció basats en interrelacions directes i ha posat com a exemple l'acció promocional que ha fet la Diputació de Lleida aquest dimarts i dimecres al mercat francès per donar a conèixer l'oferta turística del Pirineu, les Terres de Lleida i la ciutat de Lleida amb motiu de la presentació de l'aeroport Lleida-Alguaire.

Gilabert ha indicat que Lleida és un referent mundial en la fruita dolça i que també ho ha de ser en altres sectors emergents. "Hem de saber aprofitar les oportunitats que ens ofereix l'aeroport de Lleida-Alguaire i el tren d'alta velocitat, que ens connecta amb la resta de l'Estat i també ens ha de connectar amb Europa".

Durant la seva intervenció, Gilabert ha assegurat que aquest congrés que s'inicia a Lleida, "a més d'aportar nous coneixements i espais de debat, servirà per establir interessants relacions amb els operadors internacionals de països emergents". Gilabert ha afegit que "les reunions de treball i els contactes que s'establiran en el marc del congrés potser no tancaran tractes d'una forma immediata, però de ben segur posaran les bases perquè els tractes puguin tenir lloc en un futur proper".

Gilabert ha felicitat al Departament d'Agricultura de la Generalitat "per l'organització d'aquesta jornada i per l'aposta decidida per la renovació del sector fructícola, especialment en un moment com l'actual en el que ens trobem immersos en una crisi global, en un debat intens i dificultós vers els marges de preus entre productors i consumidors finals".

Gilabert ha afirmat que el sector agrari "ha avançat molt en la promoció i comercialització", la qual cosa se suma a "l'esforç dels pagesos per obtenir la màxima qualitat del producte, innovant en els processos i invertint en regadius i en la millora dels cultius".

El president de la Diputació de Lleida ha afegit que el sector "està fent molt bé la seva feina" i ha recordat que des de la Diputació sempre "hem insistit en la qualitat i la promoció en el sector agroalimentari lleidatà, per la qual cosa vam crear, a través del Patronat de Promoció Econòmica, la marca Lleida Qualitat, que aixopluga aquelles denominacions d'origen de diversos productes agroalimentaris de les nostres terres".

FRUITA 10 és un congrés de fruita que permetrà conèixer i afrontar amb èxit els reptes en comerç i consum de fruita els pròxims anys. FRUITA 10 és també un espai d'intercanvi comercial per a l'establiment de contacte amb operadors de nous mercats per a les produccions de Catalunya.

Experts en comerç internacional i en anàlisi de mercats parlaran de com orientar la fruita al gust del consumidor de diferents països d'Orient Mitjà i d'Àsia.

Aràbia Saudita, Emirats Àrabs Units, Índia, Rússia i Xina centraran les trobades empresarials entre productors, comercialitzadors de fruita i operadors internacionals, en un ambient propici per als negocis.