Dimecres, 15 d'abril de 2015

Guiteras: ‘La nova comarca del Moianès també vol portar una nova manera de fer política, mancomunar, escoltar, i servir el territori’

El diputat d’ERC i alcalde de Moià, Dionís Guiteras, ha celebrat l’aprovació de la creació de la comarca del Moianès, ‘una reivindicació del territori que coincideix plenament amb la nova manera de fer política que defensa ERC, mancomunar serveis per ser més eficients, escoltar el territori i servir les persones des de la proximitat’.

Guiteras ha destacat que els 10 municipis que formen la nova comarca i que abans estaven repartits entre tres comarques diferents ja feia temps que treballaven junts i amb èxit des del Consorci del Moianès, reduint la taxa d’atur i implementant programes que feien que el seu nivell d’eficiència sigui ara el punt de partida i llavor del nou Consell Comarcal. ‘Encetem un nou model de gestió al territori i als ciutadans, el Moianès enceta el nou model de consell comarcal del segle XXI’ ha reblat Guiteras.

Intervenció al Parlament del diputat d'ERC Dionís Guiteras

Dionís Guiteras ha volgut reivindicar el paper de la política per canviar realitats i generar dinàmiques de treball eficients i amb resultats, aportant solucions. ‘Al Moianès fa 20 anys que treballem junts amb èxit i ara ho podrem seguir fent, hem generat una dinàmica que volem continuar per ser útils al país i a la seva gent’.

El diputat d’ERC i alcalde de Moià ha recordat la paradoxa que, després de 20 anys de treball continuat i efectiu mancomunant serveis al Moianès, fos l’entrada en vigor la Llei espanyola de Racionalització i Sostenibilitat de l'Administració Local (LRSAL) el 31 de desembre del 2014, amb la desaparició del consorci del Moianès, el detonant que ha acabat accelerant aquest procés.

El projecte de llei de creació de la comarca del Moianès ha estat aprovat amb el suport d’ERC, CiU, PSC, CUP i la diputada no adscrita Marina Geli. El PP s’ha abstingut i C’s hi ha votat en contra.

Dionís Guiteras i Oriol Junqueras