Dijous, 8 de maig de 2008

Huguet fa una crida a València, les Balears, Aragó i la Rioja a fer un front comú pel finançament

El conseller d'Universitats, Innovació i Empresa, Josep Huguet (ERC), ha instat avui les comunitats de València, les Balears, Aragó i la Rioja, entre les que més diners aporten a l'Estat, a unir-se contra el sistema actual de finançament que ha considerat 'absolutament injust i gens solidari'. 'No cal confondre solidaritat amb espoliació', ha reclamat.

A la presentació d'un nou programa de creació d'empreses de la Universitat Oberta de Catalunya (UOC) i La Salle de la Universitat Ramon Llull (URL), Huguet ha lamentat que el Govern hagi 'refregat' a Catalunya un superàvit, mentre que la Generalitat tenia 'dificultat per atendre necessitats de la societat del benestar'. 'I ara ens diuen que vénen temps dolents', ha lamentat.

Huguet ha afirmat que el sistema de finançament estatal actual està 'malacostumat' en algunes comunitats, que fins i tot utilitzen els recursos que perceben en contra de les autonomies que més aporten, fent 'competència deslleial'. Així, ha considerat que 'no es val' que es justifiqui aquest repartiment d''ordre invertit' entre aportació i recepció de fons 'en nom de la solidaritat'.

Josep Huguet