Dimecres, 25 d'octubre de 2017

Tardà a Rajoy, sobre el 155: “No és la primera vegada que es liquida l’autogovern. Ja ho van fer Felip Vè i Franco”

El portaveu d’Esquerra Republicana al Congrés de Diputats, Joan Tardà, ha advertit aquest matí al president del govern espanyol, Mariano Rajoy, que si l’Estat continua amb la repressió contra Catalunya aplicant l’article 155 de la Constitució, “la mateixa gent que va sortir al carrer per protegir heroicament les urnes sortirà al carrer a defensar el govern legítim i les institucions”.

Tardà, en la sessió de control al govern, ha denunciat que amb l’aplicació de l’article 155 Rajoy pretén “convertir-se de facto en president de Catalunya, nomenar el seu govern, castrar el Parlament, inhabilitar els seus adversaris polítics, dinamitar el model educatiu català i TV3 i convocar eleccions quan a vostè més li interessi”.

No és la primera vegada que això passa, ha afegit. Liquidar l’autogovern de Catalunya “ja ho van fer Felip Vè i Franco. Ells, directament. Vostè, a través del 155 amb el beneplàcit del PSOE i el patrocini de Felip VIè”.

El portaveu republicà ha insistit a Rajoy que negant el diàleg i convertint en estratègia la consigna feixista A por ellos, “el que fa vostè és engrandir encara més l’abisme emocional entre el Regne d’Espanya i Catalunya”.

Tardà ha fet una última crida a la negociació, al diàleg i a la intermediació, i s’ha preguntat “quin crim hem comès? És potser un crim que com a homes i dones lliures del segle XXI ens haguem empoderat per decidir lliurement i democràticament el nostre futur com han fet altres societats modernes?”.

I ha recordat que el 1943, la llavors primera potència territorial del món, Gran Bretanya tenia 130.000 ciutadans pacifistes seguidors de Mahatma Gandhi a les presons: “Al cap de tres anys, Índia era independent”. I ha sentenciat, com a conclusió: “Mai no hi haurà prou presons per a tants demòcrates”.

Joan Tardà, durant la pregunta a Rajoy en la sessió de control al Congrés