Dilluns, 21 d'agost de 2017

Joan Tardà: “El que ens val ara és la unitat d’acció i fer prevaler la solidaritat”

El portaveu d’Esquerra Republicana al Congrés de Diputats, Joan Tardà, ha assenyalat aquest dilluns que “el que ens val ara és la unitat d’acció i fer prevaler la solidaritat” com a resposta global als atemptats que van patir Barcelona i Cambrils entre la tarda de dijous i la matinada de divendres.

Esquerra Republicana ha assistit com a observadora a la reunió del Pacte Antiterrorista convocada a Madrid pel Ministeri de l’Interior. Un pacte aprovat el febrer de 2015 i que Esquerra no va signar per desacord en aspectes centrals del contingut. Per davant d’això, però, i en resposta als atemptats, “valorem per davant de tot que hi hagi hagut unitat d’acció, coordinació i lleialtat institucional” des de posicions polítiques i ideològiques que en altres aspectes “podem tenir a les antípodes”.

Tardà ha aprofitat la seva presència a la reunió per recordar al govern espanyol els compromisos pendents que té en relació al cos de Mossos d’Esquadra i la seva integració al sistema d’informació de la xarxa Europol.

El portaveu d’Esquerra Republicana al Congrés ha agraït una vegada més la tasca dels Mossos i dels serveis mèdics i d’emergència, i ha posat en valor “la lliçó de maduresa, serenitat i solidaritat que ha demostrat la ciutadania” com a resposta als atemptats.

Tardà, en una compareixença davant dels mitjans de comunicació després de la reunió, ha acabat fent una crida a participar a la manifestació convocada per dissabte vinent a Barcelona en repulsa de l’atemptat i per la pau, advocant perquè sigui encapçalada “pels veritables herois” d’aquests dies: els cossos policials i d’emergències implicats en l’operatiu, que han tingut “una resposta exemplar”.

Joan Tardà, aquest dilluns a Madrid