Dimarts, 5 de setembre de 2017

Joan Tardà: “Que no ens esperin a cap comissió d’estudi; nosaltres ja hem agafat la drecera i dimecres quedarà demostrat davant del món”

El portaveu d’Esquerra Republicana al Congrés de Diputats, Joan Tardà, ha insistit aquest dimarts que el seu grup no participarà en cap comissió d’estudi que pretengui analitzar el problema territorial que avui planteja Catalunya dins el marc de l'Estat espanyol, que és el que es proposa el PSOE. “Que no ens esperin en cap comissió d’estudi que serviria perquè a la llarga es poguessin extreure unes conclusions que permetessin  la creació d’una subcomissió que a la vegada estudiaria una hipotètica reforma constitucional”, ha assenyalat.

En declaracions als mitjans de comunicació a l'entrada de la Junta de Portaveus del Congrés, Tardà ha estat contundent: “Hem agafat la drecera i aquest dimecres quedarà demostrat davant del món”, ha dit en al·lusió a la votació del Parlament que aprovarà la llei del referèndum.

El portaveu republicà ha recordat que aquest moment arriba després que el PSOE es vanagloriés al seu dia “d’haver passat el rasclet" a l’Estatut aprovat pel Parlament de Catalunya el 2006, les 18 negatives de l’Estat a negociar un referèndum, l’aliança entre PP, PSC i Ciutadans per bloquejar davant del Tribunal Constitucional qualsevol iniciativa per trencar el bloqueig “i la crida explícita de Pedro Sánchez a no acudir a les urnes”.

Tardà ha assegurat que “la meitat de Catalunya ja ha desconnectat d’Espanya” i que l’1 d’octubre l’altra meitat també tindrà l’oportunitat de votar per pronunciar-se. Davant d’aquest escenari, plantejar ara una comissió d’estudi “no té cap sentit”, sinó votar al referèndum i que el resultat “sigui respectat per totes les parts”. Tardà està convençut que la participació al referèndum serà molt més alta que els 2,3 milions de ciutadans que es van mobilitzar el 9N.

Per la seva banda, el portaveu adjunt d’Esquerra Republicana al Congrés, Gabriel Rufián, ha considerat una “falta de respecte” que Unidos Podemos – En Comú Podem es refereixi al referèndum com una “mobilització”. “Nosaltres, a la seva moció de censura impossible [a la qual va donar suport Esquerra] no n’hi vam pas dir tarda de pícnic”, ha ironitzat.

Gabriel Rufián i Joan Tardà, aquest dimarts a l'entrada de la Junta de Portaveus del Congrés