Dimecres, 19 de juliol de 2017

Joan Tardà: “Volem el millor per a tothom, per les generacions que vindran, i per això volem la República”

Més de 200 persones s'han citat a Terrassa a l'acte que sota el títol, “Una República per decidir-ho tot” ha reunit els portaveus locals d'Esquerra Republicana a Terrassa, Carme Labòria i Isaac Albert, amb Marta Vilalta, directora general de joventut, i amb el portaveu d'Esquerra Republicana al Congrés, Joan Tardà. Tardà ha defensat la República catalana com l'oportunitat de les oportunitats, sobretot pels joves i les noves generacions, “volem el millor per a tothom, per nosaltres, per les generacions que vindran, i per això volem la República”.

Tardà ha destacat que no havia passat mai que a Catalunya, com ara, per primer cop tinguem la constatació que els nostres fills viuran pitjor que nosaltres. Per això tenim l’obligació de fer-ho bé i de fer-ho de pressa. Tardà ha explicat que “Catalunya no es fractura, creix i madura, perquè estem protagonitzant un procés democràtic, cívic i pacífic que ens obliga a preguntar-nos ,jo que hi guanyo amb la independència? I els meus fills?, i això ens portarà a prendre una decisió l'1 d'octubre de manera responsable”, ha reblat.

La republicana Marta Vilalta, directora general de joventut de la Generalitat, ha definit l'1 d'octubre com “l’oportunitat de les oportunitats que ens ha de permetre canviar tot allò que com a país volem canviar”. Ha explicat que estem davant d'una oportunitat per a tothom i sobretot per a la gent jove. “Aquesta és la més gran de les oportunitats per la gent jove, que la crisi els ha dificultat la vida i el futur. Hem de dissenyar un país que no ens expulsi i ens faci marxar fora per poder tenir un futur i per això és important que els joves ho vegin”.

Vilalta ha aprofitat que l'acte es feia a la plaça de Federico Garcia Lorca i ha recordat la seva frase “en la bandera de la llibertat bordé el amor más grande de mi vida” que ha adaptat dient “a la causa de la llibertat hi destinem els millors anys de la nostra vida per construir el país que volem i que ens mereixem”.

El Portaveu d'Esquerra Republicana a l'Ajuntament de Terrassa, Isaac Albert, ha destacat el que representa l'1 d'octubre per aconseguir un futur en igualtat d'oportunitats per a tothom, “per nosaltres la victòria final no és un canvi de banderes ni un canvi de DNI, sinó aconseguir una societat lliure, digna i on qualsevol ciutadà parli el que parli, vingui d’on vingui pugui viure en llibertat i en condicions de dignitat”.

En el mateix sentit s'ha expressat la regidora per MES del Grup d'Esquerra Republicana, Carme Labòria, que ha destacat que “l’1 d’octubre hem de fer-nos escoltar i deixar que parlin els joves, uns joves que estan més mobilitzats del que alguns ens volen fer pensar”.

Joan Tardà durant l'acte celebrat al Barri de les Arenes de Terrassa