Dijous, 11 de juny de 2015

Jordà: 'Li agradi o no al seu masclisme, només les dones han de decidir sobre el seu propi cos'

La diputada d’Esquerra Republicana, Teresa Jordà, ha defensat avui l’esmena a la totalitat amb text alternatiu a la proposta del PP per canviar la llei de l’avortament i que suposa una nova retallada de drets, en aquests cas, de les dones. Jordà ha acusat al PP de pretendre 'robar el dret a les joves de 16 i 17 anys de decidir sobre la seva pròpia maternitat i donar capacitat al pare i a la mare d'imposar-li una maternitat no desitjada'.

Intervenció al Congrés de la diputada d'Esquerra Republicana Teresa Jordà

Per a Jordà, 'si pretenen evitar els avortaments, la millor manera de fer-ho no és negant drets, sinó mitjançant una bona educació afectiva, sexual i reproductiva i garantint l'accés universal a tots els mètodes anticonceptius. En aquest sentit, reivindiquem la gratuïtat dels mètodes anticonceptius per a la joventut i els col·lectius amb escassos recursos per accedir-hi. Simplificant molt el missatge i perquè algunes ments retrògrades ho entenguin, volem condons per a totes i tots'.

'Per descomptat, insistim, acompanyats d'una bona educació afectiva, sexual i reproductiva, que necessàriament s'imparteixi a les escoles i instituts i que permeti a les i els joves ser lliures, per decidir i exercir lliurement allò que els vingui de gust fer amb el seu cos', ha afirmat Jordà, que ha defensat que cal 'una bona educació en salut afectiva, sexual i reproductiva que no només faria una societat més lliure i feliç, sinó que a més ajudaria a evitar malalties de transmissió sexual i embarassos no desitjats i, en conseqüència, reduiria la despesa en malalties per contagi sexual i la necessitat d'interrompre aquests embarassos. Però quan la prevenció fracassa cal que les dones puguin decidir lliurement sobre la seva maternitat'.

Finalment la diputada gironina ha afirmat que, 'com ja vam defensar en la tramitació de la Llei, també considerem que cal avançar ampliant el termini per a la interrupció voluntària de l'embaràs fins a les 22 setmanes. Per què 22 setmanes? Doncs perquè és el termini en què ha consens de la comunitat científica sobre la viabilitat fetal. Ampliar el termini de les 14 a les 22 setmanes, més enllà de basar-se en el consens científic, permetria, especialment en el cas de les menors, avaluar millor la capacitat de mantenir la criatura i la pròpia voluntat per decidir sobre una maternitat que implica una gran responsabilitat i que marcarà per sempre la pròpia vida. Els agradi o no els agradi a la seva masclisme, només les dones han de decidir sobre el seu propi cos'.

Teresa Jordà