Divendres, 6 de març de 2015

Jordi Solé: 'No aturaran la vocació internacional d'un país que vol ser lliure'

El diputat d'ERC i vicesecretari general d'Internacional del partit, Jordi Solé, ha explicat arran de la decisió del Govern espanyol de demanar la suspensió al Tribunal Constitucional (TC) de la Llei Catalana de l'Acció Exterior i de Relacions amb la UE que 'no aturaran la vocació internacional d'un país que vol ser lliure'. Solé ha recordat que a més la llei catalana va obtenir el suport de més de dos terços del Parlament i l'aval unànime del Consell de Garanties Estatutàries, que va desmuntar tots els dubtes de constitucionalitat que havia plantejat el PP.

Solé assegura que 'en la seva involució centralista, el PP amb aquest recurs contra la Llei d'Acció Exterior vol retornar a un concepte restrictiu i obsolet de relacions internacionals. El Govern espanyol està obsessionat a posar traves a l'acció exterior de la Generalitat, aturar el seu desplegament i fer-la passar per l'adreçador de l'Estat, però no se'n sortirà perquè és una acció exterior emparada en l'Estatut vigent, en la mateixa jurisprudència del TC i sobretot en la voluntat de Catalunya de ser present al món i promoure-hi els seus interessos polítics, socials i econòmics'.

El diputat d'ERC ha volgut deixar ben clar que 'la presentació del recurs al TC és un gest de patrioterisme electoralista. No aturaran la vocació internacional d'un país que vol ser lliure, que vol projectar-se al món i que necessita promoure la internacionalització de la seva economia'. Solé ha afegit que cal recordar que el PP i el ministre Margallo ja es van haver de fer enrere en la seva voluntat de fer una llei espanyola de l'acció i el servei exterior de l'Estat encara molt més restrictiva i centralista que la que va acabar aprovant l'any passat.

'En contra de la voluntat del PP, el que hem de fer -ha insistit Solé- és desplegar cada cop més i millor política exterior, entre altres motius, perquè ens hi empeny un Estat que no atén les demandes i els interessos de Catalunya i que no respecta els nostres drets democràtics'.

El responsable d'Acció Exterior d'Esquerra Republicana ha explicat que 'a més cal tenir en compte que la llei catalana no envaeix cap competència estatal en matèria de relacions internacionals i que el Govern espanyol confon deliberadament el concepte modern de diplomàcia pública -que avui en dia practiquen gairebé tots els governs i multitud d'organitzacions i que no té res a veure amb l'establiment de relacions diplomàtiques oficials- amb el de diplomàcia tradicional'.

El diputat d'ERC i responsable d'Internacionals del partit, Jordi Solé