Dimecres, 6 de maig de 2015

Junqueras a Mas: 'Catalunya és de les que més aporta a l'Estat però està a la cua en despesa en educació i en sanitat: ens cal un nou país'

El president del Grup Parlamentari d'ERC, Oriol Junqueras, ha interpel·lat aquest dimecres el president de la Generalitat sobre l'estudi 'Serveis públics, diferències territorials i igualtat d'oportunitats', elaborat per la Fundación BBVA i l'Institut Valencià d’Investigacions Econòmiques. Un estudi que posa de manifest que, tot i que els catalans som dels que paguem més impostos per càpita, Catalunya està a la cua en despesa en educació i en sanitat a l'estat espanyol. I això, encara que el pressupost de la Generalitat dediqui més del 70% dels recursos a aquests àmbits.

'És del tot paradoxal que els catalans siguem dels que paguem més impostos per càpita i els que menys rebem en àrees transcendentals per a la nostra societat i la nostra economia, com són l'educació i la sanitat'
, ha lamentat Junqueras.

'El Govern de la Generalitat ha de millorar aspectes clau com el prestigi social dels nostres mestres, l'eficiència en la gestió dels nostres centres sanitaris o la transparència del sistema sanitari: hi ha moltes decisions que depenen del nostre marge de maniobra. Però cap govern espanyol de cap color ha complert cap dels pactes fiscals amb Catalunya', ha denunciat.

'L'única solució passa per tenir un nou país, modern, avançat, transparent, socialment just i amb oportunitats per a tothom, l'única solució passa perquè el 27S guanyi el sí'
, ha conclòs Junqueras.

El president del Grup Parlamentari d'ERC, Oriol Junqueras, durant la intervenció al ple